Ugrás a fő tartalomra

Ultravaló: "Sokféle zenét hallgatunk, és ezek mind beleköltöznek a dalokba" - interjú

Vannak interjúk, amelyek a sok tennivaló mellett nehezen jönnek össze, azonban idővel mégis megvalósulnak. Ilyen volt ez a beszélgetés is Ivády Leventével, aki az Ultravaló formáció kapcsán mesélt nekünk egy kicsit. Jöjjön hát a bemutatkozás a BSIDE Hungary-n!



Mi az Ultravaló megalakulásának története? 

Az Ultravalót (még egy másik néven) 2007-ben alapítottuk Ivády Vajkkal, aki a testvérem, és jelenleg is a gitáros pozíciót erősíti. Az együttest kimondottan a saját számaink megszólaltatása miatt hoztuk létre. Természetesen rengeteg tagcsere történt az elmúlt 8 évben, megfordult nálunk többek között Pintér Zsola, aki Tóth Gabinál dobol, billentyűzött Lesták Marci a Magnából, Vághy Tomi az Anna and the Barbiesból, és természetesen számtalan zenésztárs egyéb feldolgozásokat játszó formációkból. A jelenlegi felállás körülbelül 3 éve létező, és törekszünk rá, hogy ez fix maradjon. 2008-tól rendszeresen koncertezünk, főként budapesti klubokban, egy 2008-as és egy 2011es demó után 2014-ben jelentettük meg az első klipünket MIKROFONPRÓBA címmel. Több vidéki, és a Jazzy rádió játszási listáján is fent vagyunk, tavaly az NKA támogatásával jelent meg az első kislemezünk, a MIKROFONPRÓBA EP, amiről 2015 nyarán kihoztuk a második videót a „Most ne gyere közelebb”-hez.

Mitől különleges a Mikrofonpróba EP-tek? Miért más ez a korong? 

A közönség szempontjából ez a lemez azért lehet érdekes, mert egy olyan zenei világot szólaltat meg, ami ma Magyarországon szerintem ritkaság, és „fehér folt”-kategória is kicsit. Alapvetően egyre inkább igyekszem kikerülni a műfaji definiálásunkat, mert nem egy könnyű ügy. Sokféle zenét hallgatunk, és ezek természetesen mind bele is költöznek a közösen létrehozott dalokba: popkultúrára, funkyra jellemző vonásokkal, de a mainstream szövegeknél lényegesen átgondolandóbb mondanivalóval törekszünk arra, hogy kifejezzük a saját érzelmeinket, és találjunk olyan embereket, akik ezekkel a hangulatokkal azonosulni képesek. A kérdésre egy teljesen másik szempontból válaszolva: azért is volt különleges a Mikrofonpróba EP, mert az elkészítésénél a Nemzeti Kulturális Alapnál való sikeres pályázatunk miatt olyan körülmények között készíthettük el az anyagot, amivel végre sikerült túllépnünk önmagunkon a hangzás szempontjából. Hála Válik Lacinak, és az LV Stúdiónak, ahol a hangfelvételek készültek, és a Silverhill Stúdiónak, ahol Vígh Arnold keverte és maszterelte a számokat.

Milyenek a visszajelzések a lemez kapcsán? 

Játssza a Jazzy és rengeteg kisebb vidéki rádió, sőt egyszer még a Petőfin is lement a Vadonatban. Reméljük, ennek lesz majd folytatása! A zenekarban én vagyok az ügyintéző, és gyakorlatilag minden a zenénkkel kapcsolatos kommunikációt én végzek, és nagyon sok dicséretet kaptunk teljesen ismeretlen emberektől, rádiós szerkesztőktől, sőt egyszer volt olyan, hogy meghívtak minket egy rendezvényre, amiről a helyszínen derült ki, hogy esküvő(!), és azt szerette volna az ifjú férj, hogy kizárólag a saját műsorunkat játsszuk. Azaz megúsztuk az aranyesőt, és nagyon vendégszeretők voltak.


Hogyan születnek a dalok? 

 Azt vettem észre, hogy például nagyon monoton munka (mint a mosogatás) közben, de teljesen véletlenszerű pillanatokban is be szokott ugrani egy-két olyan dallam, amit érdemes felvenni, megörökíteni. Ezek képezik a nóták kiindulópontjait, „dallam+harmóniasor” formává fejlődve hangulatuk alapján munkacímet kapnak, és akkor jön a szerintem különben sokkal nehezebb szövegírási rész. Persze vannak eltérések, előfordult olyan is, hogy Vajk vagy a basszusgitárosunk, Gabó által készített zenei alap indított el bennem otthon improvizációt. Így született például a Most ne gyere közelebb.

Izgalmas időszak van mögöttetek, több fesztiválon is felléptetek. 

Így van, a tavasszal a Luxfunk Radio által rendezett Fat Mo’s-os buli után belevetettük magunkat a fesztivál állapotba: zenéltünk a V4 Fesztivál és Színházi Találkozón, a Váci Világi Vígalmon, és október elején belvárosi Civil Korzón is. Az őszi klubszezon első állomása pedig a Jazzy Pub volt, ahová másodszorra is visszahívtak minket.

Aki nem járt még bulitokon, milyennek képzeljen el egy fellépést? 

Aki erre kíváncsi, annak egyrészt érdemes feliratkozni a YouTube-csatornánkra (ultravalomusic), mert nem csak a Mikrofonpróba EP-t, de koncertvideókat is raktunk fel.

Mivel készültök legközelebb a közönség számára? 

Mindenféleképpen szeretnénk februárban majd egy újabb Jazzy Pub-os bulit, mert azok valahogy mindig exkluzívak mind a létszám, mind a hangulat miatt. Emellett szeretnénk visszatérni majd a Luxfunk Party-k közönségéhez is, és természetesen a háttérben készülnek az új dalok is!


Írta: Nikkk

Megjegyzések

Népszerűek

Anymood: "Érzelmi alapon írunk zenét"

Bencsik Tamarát sokan a 2008-as Megasztárban ismerték meg. A dögös, tehetséges lány jelenleg az Anymood duójában állja meg helyét, ahol párjával együtt (Aydan) szolgáltatja a talpalávalót.
Mi az Anymood története? Hogyan ismerkedtetek meg egymással? 
Aydan: Mindketten ismerjük a legendás hajógyári szigetet, ahol közel 10 évig voltam rezidens. Tamara pedig nem csak a hangja, de a férfimagazinokban tett pózai miatt is népszerű. Bevallom, nekem az utóbbi kapcsán ugrott be először, hogy ki is ő. Utólag tudtam meg, hogy a művésznő már régen kifigyelt magának a pult mögül, hiszen fellépései után gyakran megjelent nálunk, és mulatott a zenéimre. Aztán az egyik oldalon írt rám először, és elmondta, hogy tetszik neki, amit képviselek. Kiderült, hogy producerkedik, és 100%-ban egyezik a zenei ízlésünk. Innentől elindultak köztünk az ötletcserék, majd megszületett az első közös számunk, mely a mai napig az egyik legkedveltebb dalunk, az OVER.

Mitől más ez a formáció, mint a többi?
Aydan: Elsősorban …

Szóló vonalon bizonyít Baracskay Rita

A WatchMe zenekar motorja régóta fontolgatja, hogy szólóban is útnak indul, hiszen Rita ízlése több stílusból építkezik és kíváncsi, hogy a műfajok igen színes palettáján mit tud átadni a nagyközönségnek. Mivel egy partnerrel mégiscsak egyszerűbb elindulni azon a bizonyos rögös úton, így Rita első számához vendégül hívta Péterffy Lilit (NB). „Liliben van élet, csillognak-villognak a szemecskéi, egyszerűen jó ilyen emberekkel kooperálni.” A Ne ébressz fel a változásokról szól, és arról, hogy érdemes mindent kipróbálni, megnézni, megérezni, egyszerűen nyitottnak lenni. „Nekem ezek az újdonságok, beleugrások, kipróbálások a teljes önállóságot jelentik. Ez a dal és ez az egész projekt számomra egy tudatosan irányított személyiségfejlesztés.” - mondta el Rita.
A nótához különleges, (telefonon megtekinthető) olyan 360 fokos klip készült, amelyből csak egy-két példány van hazánkban. A videót Scrabo Shepherd és stábja kreálta, aki a WatchMe zenekar klipjeit is készíti. „Éppen egy elég kemény …

Az önfeledt éjszakákról zenél a WatchMe

A WatchMe zenekar utolsó klipjét a tavaly áprilisi Vonalkód jelentette, a formáció persze nem tétlenkedett, különböző feldolgozásokkal örvendeztette meg a közönségét. A csapat korábbi szerzeményei mély mondanivalóval, komoly hangvétellel, odaszúrásokkal volt teli, most azonban egy könnyedebb nótával készültek. „A Négykézbál című dalunkat azoknak a fiataloknak ajánlom leginkább, akik szeretnek bulizni, de azért tudják, hogy hol a határ. Ez a dalunk nagyon vidám és szórakoztató, de persze a cinizmus nem hiányzik belőle.” – kezdte a csapat énekesnője, Dósa Szelina. „Azt hiszem, Szelina és az én személyiségem is pozitív, és igencsak lökött. Nyilván mindenkinek vannak olyan estéi, éjjelei, amikre mosolyogva gondol vissza később. Néha kötelességemnek érzem, hogy bemenjek a városba és megzabáljam, amíg eljön a reggel. Érdekel, hogy mi változik, hova vándorolnak a ragadozók, lettek-e új hordák? Kell, hogy néha levetkőzzük a gátlásokat, egészséges fiatalokként mászkáljunk, és elengedjük, hogy m…