Ugrás a fő tartalomra

Ultravaló: "Sokféle zenét hallgatunk, és ezek mind beleköltöznek a dalokba" - interjú

Vannak interjúk, amelyek a sok tennivaló mellett nehezen jönnek össze, azonban idővel mégis megvalósulnak. Ilyen volt ez a beszélgetés is Ivády Leventével, aki az Ultravaló formáció kapcsán mesélt nekünk egy kicsit. Jöjjön hát a bemutatkozás a BSIDE Hungary-n!



Mi az Ultravaló megalakulásának története? 

Az Ultravalót (még egy másik néven) 2007-ben alapítottuk Ivády Vajkkal, aki a testvérem, és jelenleg is a gitáros pozíciót erősíti. Az együttest kimondottan a saját számaink megszólaltatása miatt hoztuk létre. Természetesen rengeteg tagcsere történt az elmúlt 8 évben, megfordult nálunk többek között Pintér Zsola, aki Tóth Gabinál dobol, billentyűzött Lesták Marci a Magnából, Vághy Tomi az Anna and the Barbiesból, és természetesen számtalan zenésztárs egyéb feldolgozásokat játszó formációkból. A jelenlegi felállás körülbelül 3 éve létező, és törekszünk rá, hogy ez fix maradjon. 2008-tól rendszeresen koncertezünk, főként budapesti klubokban, egy 2008-as és egy 2011es demó után 2014-ben jelentettük meg az első klipünket MIKROFONPRÓBA címmel. Több vidéki, és a Jazzy rádió játszási listáján is fent vagyunk, tavaly az NKA támogatásával jelent meg az első kislemezünk, a MIKROFONPRÓBA EP, amiről 2015 nyarán kihoztuk a második videót a „Most ne gyere közelebb”-hez.

Mitől különleges a Mikrofonpróba EP-tek? Miért más ez a korong? 

A közönség szempontjából ez a lemez azért lehet érdekes, mert egy olyan zenei világot szólaltat meg, ami ma Magyarországon szerintem ritkaság, és „fehér folt”-kategória is kicsit. Alapvetően egyre inkább igyekszem kikerülni a műfaji definiálásunkat, mert nem egy könnyű ügy. Sokféle zenét hallgatunk, és ezek természetesen mind bele is költöznek a közösen létrehozott dalokba: popkultúrára, funkyra jellemző vonásokkal, de a mainstream szövegeknél lényegesen átgondolandóbb mondanivalóval törekszünk arra, hogy kifejezzük a saját érzelmeinket, és találjunk olyan embereket, akik ezekkel a hangulatokkal azonosulni képesek. A kérdésre egy teljesen másik szempontból válaszolva: azért is volt különleges a Mikrofonpróba EP, mert az elkészítésénél a Nemzeti Kulturális Alapnál való sikeres pályázatunk miatt olyan körülmények között készíthettük el az anyagot, amivel végre sikerült túllépnünk önmagunkon a hangzás szempontjából. Hála Válik Lacinak, és az LV Stúdiónak, ahol a hangfelvételek készültek, és a Silverhill Stúdiónak, ahol Vígh Arnold keverte és maszterelte a számokat.

Milyenek a visszajelzések a lemez kapcsán? 

Játssza a Jazzy és rengeteg kisebb vidéki rádió, sőt egyszer még a Petőfin is lement a Vadonatban. Reméljük, ennek lesz majd folytatása! A zenekarban én vagyok az ügyintéző, és gyakorlatilag minden a zenénkkel kapcsolatos kommunikációt én végzek, és nagyon sok dicséretet kaptunk teljesen ismeretlen emberektől, rádiós szerkesztőktől, sőt egyszer volt olyan, hogy meghívtak minket egy rendezvényre, amiről a helyszínen derült ki, hogy esküvő(!), és azt szerette volna az ifjú férj, hogy kizárólag a saját műsorunkat játsszuk. Azaz megúsztuk az aranyesőt, és nagyon vendégszeretők voltak.


Hogyan születnek a dalok? 

 Azt vettem észre, hogy például nagyon monoton munka (mint a mosogatás) közben, de teljesen véletlenszerű pillanatokban is be szokott ugrani egy-két olyan dallam, amit érdemes felvenni, megörökíteni. Ezek képezik a nóták kiindulópontjait, „dallam+harmóniasor” formává fejlődve hangulatuk alapján munkacímet kapnak, és akkor jön a szerintem különben sokkal nehezebb szövegírási rész. Persze vannak eltérések, előfordult olyan is, hogy Vajk vagy a basszusgitárosunk, Gabó által készített zenei alap indított el bennem otthon improvizációt. Így született például a Most ne gyere közelebb.

Izgalmas időszak van mögöttetek, több fesztiválon is felléptetek. 

Így van, a tavasszal a Luxfunk Radio által rendezett Fat Mo’s-os buli után belevetettük magunkat a fesztivál állapotba: zenéltünk a V4 Fesztivál és Színházi Találkozón, a Váci Világi Vígalmon, és október elején belvárosi Civil Korzón is. Az őszi klubszezon első állomása pedig a Jazzy Pub volt, ahová másodszorra is visszahívtak minket.

Aki nem járt még bulitokon, milyennek képzeljen el egy fellépést? 

Aki erre kíváncsi, annak egyrészt érdemes feliratkozni a YouTube-csatornánkra (ultravalomusic), mert nem csak a Mikrofonpróba EP-t, de koncertvideókat is raktunk fel.

Mivel készültök legközelebb a közönség számára? 

Mindenféleképpen szeretnénk februárban majd egy újabb Jazzy Pub-os bulit, mert azok valahogy mindig exkluzívak mind a létszám, mind a hangulat miatt. Emellett szeretnénk visszatérni majd a Luxfunk Party-k közönségéhez is, és természetesen a háttérben készülnek az új dalok is!


Írta: Nikkk

Megjegyzések

Népszerűek

Anymood: "Érzelmi alapon írunk zenét"

Bencsik Tamarát sokan a 2008-as Megasztárban ismerték meg. A dögös, tehetséges lány jelenleg az Anymood duójában állja meg helyét, ahol párjával együtt (Aydan) szolgáltatja a talpalávalót.
Mi az Anymood története? Hogyan ismerkedtetek meg egymással? 
Aydan: Mindketten ismerjük a legendás hajógyári szigetet, ahol közel 10 évig voltam rezidens. Tamara pedig nem csak a hangja, de a férfimagazinokban tett pózai miatt is népszerű. Bevallom, nekem az utóbbi kapcsán ugrott be először, hogy ki is ő. Utólag tudtam meg, hogy a művésznő már régen kifigyelt magának a pult mögül, hiszen fellépései után gyakran megjelent nálunk, és mulatott a zenéimre. Aztán az egyik oldalon írt rám először, és elmondta, hogy tetszik neki, amit képviselek. Kiderült, hogy producerkedik, és 100%-ban egyezik a zenei ízlésünk. Innentől elindultak köztünk az ötletcserék, majd megszületett az első közös számunk, mely a mai napig az egyik legkedveltebb dalunk, az OVER.

Mitől más ez a formáció, mint a többi?
Aydan: Elsősorban …

Relatív lett Deego új zenéje! I Beszélgettünk

Odamondós tartalmat hozott Relatív című számával Deego. A dalt Kool Kaskoval közösen hozták össze, de a rapper nem pihen, kisebb' adagnyi zenét rejteget a Bunkerben, amelyekkel még az év során megörvendezteti közönségét.
nikiahatos: Honnan jött a Relatív ötlete? Miért pont Kasko? Deego:A dalok általában teljesen random születnek, elég sok alapzenét készítek mostanában. Amikor ezt a dalt megcsináltam, egyből írtam rá szöveget. Odamondósabb, morcosabb nóta lett, de ezeket is ugyanúgy szeretem, mint a könnyedebb, vagy éppen érzelmesebb tartalmú dalokat. Kaskoval nagyon szeretek együtt dolgozni, jól megértjük egymást, hasonló munkatempót diktálunk, ami azért is fontos nekem, mert nem kell heteket várnom egy scratchre, hanem pár napon belül meg is kapom tőle. A Deego fellépéseken is Kasko dobja alám az alapokat, megvan az összhang köztünk, jól működünk együtt.
nikiahatos: Azt mondtad sok alapzenét csináltál. Mivel készülsz még mostanság a Bunkerben? Deego:Nagyon sok új Deego dalt írta…

Fonogram 2019: Átadták a díjakat I Interjú

Az elmúlt évek legizgalmasabb Fonogram-díjátadójára került sor április 4-én este a MAHASZ, azaz a Magyar Hangfelvétel-kiadók Szövetsége szervezésében. A rangos szakmai díjjal a tavalyi év legjobb albumait és hangfelvételeit ismerték el, ezenkívül pedig különleges és páratlan színpadi produkciókat láthattunk a helyszínen és az online közvetítésben egyaránt.
A Fonogram - Magyar Zenei Díj néven immár tizenötödik életévébe lépő rangos szakmai esemény tiszteletére egy estére FonogRaM Colosseummá változott a RaM. A 18 zenei kategória díjazottjait az est két csodálatos háziasszonya, Dallos Bogi, valamint a reflektorfénybe e jeles alkalomból visszatérő Kiss Ramóna szólította színpadra.
A szűk körű, 5-5 fős bizottságokból kialakult 25 fős zsűri döntött a benevezett albumok és hangfelvételek jelöléséről, majd pedig győzelméről. A szakmai elismerések mellett idén visszatért az év hangfelvétele kategória, ezúttal a hivatalos magyar slágerlisták közreműködésével #azévslágere néven, egy rendk…