Ugrás a fő tartalomra

Sziget 2016: A szervezők teltházra készülnek

Idén – a régi időket idézve – újra szerdától szerdáig tart a Sziget, azonban ugyanúgy Mínusz egy és Nulladik nappal felvezetve az öt teljes fesztiválnapot, mint az előző pár évben. Bár tavaly csúcsra járatták a hangulatot, idén a szervezők megpróbálják még magasabbra tenni a lécet. A nagy érdeklődésre számító eseményen még nagyobb hangsúlyt helyeznek a környezettudatosságra, a higiéniára, a látványra és a szolgáltatások minőségére. Magyarország első számú turisztikai attrakcióján megerősített intézkedésekkel készülnek, hogy garantálhassák a világ minden tájáról idesereglő látogatók biztonságát. Kezdés augusztus 10-én. A Sziget vadonat friss himnusza, a Be with you – Toldi Miklós és Odett szerzeménye.


Tavaly itt fejeztük be: "Három teltházas nappal, óriási érdeklődés mellett zajlott a 2015-ös Sziget, ami végül látogatócsúcsot is hozott. Már az első napon teltházat jelentettek a Sziget szervezői, akkor 80 ezer embert engedtek be, miután csak a Nagyszínpadon volt program. Aztán jött a pénteki rekord, ekkor már 90 ezer volt a teltház és szombaton is kikerült a „megtelt” tábla. „A hatalmas érdeklődés az eddigi törekvéseink visszaigazolása” – nyugtázta a 23. Szigetet Gerendai Károly főszervező.

Az elmúlt Szigeten tehát 441 ezer látogató gyűlt össze az egy hét alatt, s egyértelműen minden idők legjobb fesztiválját élvezhettük – ez volt a közönség, a zenészek, a szakma és a sajtó visszajelzése, s megkoronázása pedig, hogy a European Festival Awards idei díjátadóján – ahol már kétszer a legjobb nagyfesztivál díjat is elhozta a Sziget – idén a “Legjobb zenei felhozatal” elismerését is megkapta kedvenc fesztiválunk. “Ilyen előzmények után nem könnyű még jobb fesztivált szervezni, de mi megpróbáljuk” – mondta Gerendai Károly.

A főszervező elmondta, hogy az előzetes visszajelzések szerint akkora az érdeklődés a Sziget iránt, hogy teltházra készülnek. “Az ötnapos bérletek már hetekkel ezelőtt elfogytak, a hétnapos belépőknek pedig már majdnem a háromnegyede gazdára talált és még két hét van a május 5-ei jegyárfordulóig, amikor számítunk még egy nagyobb “rohamra” – adott gyors összegzést Gerendai. “Fontos megemlíteni, hogy már a fellépők bejelentése előtt nagyon jól fogytak a jegyek, tehát egyre inkább sikerül elérnünk azt, amit csak a legjelentősebb és legsikeresebb fesztiváloknál lehet tapasztalni a világban, hogy – bár természetesen fontos a zenei felhozatal – elsősorban a feeling, a csak ezeken a rendezvényeken átélhető különleges hangulat számít, vagyis a látogatók jelentős része már a Szigetre akar jönni, és nem bizonyos koncertekre.” – mondja a Sziget-főnök. Az “egyedi feeling” már a kezdetektől fogva a Sziget védjegye volt, benne változatos zenei felhozatallal, zenén túli programkavalkáddal, minőségi szolgáltatásokkal és egyedi látványvilággal, mostanra azonban ez a siker legfőbb garanciája is a hihetetlen mennyiségű fesztivált kínáló világpiacon.


A látványvilággal kapcsolatban Gerendai elmondta, hogy az Art Of Freedom pályázatára idén kétszáznál is több pályamunka érkezett a világ minden pontjáról dizájnerektől, képzőművészektől, fényszobrászoktól vagy éppen lelkes „amatőröktől”, hogy legvadabb elképzeléseik a fesztivál idejére testet öltsenek. Hatalmas űrkomp, világító PET palack sárkány, óriás szobrok, különleges világítások, – idén is majd’ száz köztéri installációval találkozhatunk a Fesztiválköztársaság különböző szegleteiben, hiszen a Sziget a „vizuális összevisszaságtól”, az apró rejtett vagy éppen monumentális szépségektől válik a mi szigetünké, ahol egy-egy koncert között szürreális tájakra tévedhetünk, mesebeli felhőkön pihenhetünk, míg nappal némely művészeti alkotásnak mi is részesei lehetünk.

A fesztivál sajtótájékoztatóján megtudtuk azt is, hogy lényegesen többet fordít idén a Sziget a környezettudatos fesztiválozásra és a szemléletformáló kommunikációra. A szervezők a kezdetektől fontosnak tartják a fenntartható fesztiválozást, idén hangsúlyosabb akciókkal és kommunikációval segítik a látogatók körében is népszerűsíteni a környezettudatosságot. Az újrahasznosítástól, a tudatos vásárlásig, a szelektív gyűjtéstől, a zöldenergia felhasználásig számos fontos területen tudnak jó példákkal segíteni és aktív közreműködésre serkenteni egy ilyen rendezvény keretein belül. De ezentúl idén már kitiltják a kereskedők kelléktárából a műanyag zacskókat, komposztálható és újrahasznosított eszközöket vezetnek be a büfék jelentős részében, a szemétgyűjtő edényzet mellett nagyszámú csikkgyűjtőt helyeznek el szerte a rendezvényen. Az újrahasznosítás gondolatához és a Szabadság Szigetének humanitárius szellemiségéhez kapcsolódik a szervezők tavaly indított kampánya, melynek sikere és a probléma megoldatlansága miatt idén ismét úgy döntöttek, kérik a fesztiválozókat, hogy az általuk már nem használt kempingeszközöket, sátrakat, takarókat, matracokat gyűjtsék össze azoknak az Európába igyekvő menekülteknek, akik olykor kénytelenek a szabad ég alatt meghúzódni.

Minden fesztivál egyik Achilles sarka a higiénia. Ezért bár a Szigeten eddig is jobbnak számított a helyzet a konkurenseknél, most még tovább fejlesztik a WC és zuhany blokkokat, és a takarítók számát is növelik. Nem csupán arra törekednek, hogy a nagyobb érdeklődést követve több legyen mindenből, de a belbecs és a külcsín, azaz a komfortfokozat növelése és az esztétikus látvány is fontos kritérium az idei fejlesztésekkel kapcsolatban.

A Sziget vendéglátásának változatossága ma már nem kérdés, kínálata egyedülálló nemzetközi mércével mérve is, s híre van annak, hogy a minőségi vendéglátásra egyre nagyobb az igény és a törekvés. Így lehet az, hogy immár külföldről is érkeznek vendéglátósok, mint például Szlovákia legjobb éttermének, a Fou Zoo-nak a fesztiválokra dedikált kitelepülése, a FoodStock. És persze lesz minden, mint eddig a hamburgertől, a pizzán át a legjobb és legizgalmasabb FoodTruck őrületekig, a magyar háztáji termékkülönlegességektől, a különböző nemzetek étkéig. A Szigeten a KIOSK étterem látja vendégül a fesztivál fellépőit. Idén, ahogy a korábbi években is, igazi különlegeséggel készül Budapest egyik legnépszerűbb étterme. “Minden évben nagy öröm és nagy kihívás is a fesztiválon éttermet - profin - üzemeltetni. A menüink minden nemzetközi igényt kielégítenek, de nagy hangsúlyt fektetünk a magyar konyha bemutatására, a hazai gasztronómia hírnevének népszerűsítésre is”- mondta Orosz Gábor a KIOSK–ot vezető séf. „Egy átlagos Sziget napon közel 600 ember igényét tartjuk szem előtt, naponta több mint 150 kg húst és halat szolgálunk fel és több mint 150 kg zöldséget és gyümölcsöt használunk fel. A háttérben 60 fős személyzet dolgozik azért, hogy a fellépők - a fesztivál élmény mellett - igazi gasztronómiai élményben is részesüljenek. A menü összeállítása mellett külön kihívást jelent a fellépők egyedi igényeink teljesítése pl.: organikus ételek vagy akár friss homár, de odafigyelünk, hogy a folyamatosan változó menüben laktóz és gluténmentes ételek is legyenek."


Megújítják a Sziget Fesztiválköztársaság irányítórendszerét is, hogy polgárai átláthatóbb, egyértelműbb és kezelhetőbb kommunikáció segítségével találjanak utat helyszínek kavalkádjában. Újabban többször felmerülő kérdés, hogy hogyan tudja egy nagyfesztivál a fokozott biztonságot megteremteni. A főszervező elmondta, hogy a látogatók biztonságának garantálása eddig is az egyik legfontosabb kérdés volt, ezen a téren a szervezők eddigi erőfeszítései nemzetközi szinten is kimagaslóak. Ugyanakkor az új kihívások miatt itt is folyamatosan fejleszteni kell, de mindezt úgy, hogy a biztonságérzetet növeljék, s közben a felhőtlenül szórakozni vágyókban félelmet ne keltsenek, így – bár a szigetlakókat őrző szolgálatok nagyobb állománnyal lesznek jelen – ez inkább csak a bejárat és környékénél lesz érzékelhető, belül továbbra is a láthatatlanságra törekszenek. A biztonságot különböző technikai fejlesztésekkel is igyekeznek erősíteni. A leglátványosabb ezek közül a bejáratoknál felállított "check in" rendszer lesz, amely ugyanazon az elven működik, mint a nem schengeni övezetben a határbelépés, vagy a reptéri becsekkolás. Azaz a jegybeváltáskor személyi azonosítást is végeznek majd, és a karszalag sorszámát összekötik a felhasználó személyével. Innentől a bejáratnál felállított kamerás „beléptető” rendszer segítségével az illetékesek felismerik, ha nem a jogos felhasználó kíván belépni a kiadott karszalaggal a rendezvényre.

A Sziget készpénzmentes fizetési szolgáltatását idén is - immáron a Sziget csoport tagjaként – a Festipay biztosítja. A fesztiválozók idén számos új szolgáltatással találkozhatnak majd a Hajógyári-szigeten. Az innovatív fejlesztések között több olyan megoldás is van, amely mind a hazai, mind pedig a nemzetközi piacon is úttörő jellegű, ilyen például, hogy a Festipay alkalmazás már nem csupán segíti majd annak követését, hogy hol és mennyiért fogyasztottunk vagy hogy áll az aktuális egyenlegünk, hanem további kényelmi szolgáltatást biztosítva, – az alkalmazásban regisztrált bankkártyánkkal - kényelmesen, sorban állás nélkül tölthetjük fel a fesztiválkártyánkat. Kifejezetten a Szigetfesztiválon, a világon elsőként debütál majd a virtuális fesztivál kártya, amely teljes körű fizetési lehetőséget kínál mobiltelefonon keresztül. A fesztiválozók igényeihez igazodva, valamint a gyors és zökkenőmentes készpénzmentes szolgáltatás biztosítása érdekében a Festipay további meglepetéseket is kínál majd a Szigeten.

Megjegyzések

Népszerűek

Anymood: "Érzelmi alapon írunk zenét"

Bencsik Tamarát sokan a 2008-as Megasztárban ismerték meg. A dögös, tehetséges lány jelenleg az Anymood duójában állja meg helyét, ahol párjával együtt (Aydan) szolgáltatja a talpalávalót.
Mi az Anymood története? Hogyan ismerkedtetek meg egymással? 
Aydan: Mindketten ismerjük a legendás hajógyári szigetet, ahol közel 10 évig voltam rezidens. Tamara pedig nem csak a hangja, de a férfimagazinokban tett pózai miatt is népszerű. Bevallom, nekem az utóbbi kapcsán ugrott be először, hogy ki is ő. Utólag tudtam meg, hogy a művésznő már régen kifigyelt magának a pult mögül, hiszen fellépései után gyakran megjelent nálunk, és mulatott a zenéimre. Aztán az egyik oldalon írt rám először, és elmondta, hogy tetszik neki, amit képviselek. Kiderült, hogy producerkedik, és 100%-ban egyezik a zenei ízlésünk. Innentől elindultak köztünk az ötletcserék, majd megszületett az első közös számunk, mely a mai napig az egyik legkedveltebb dalunk, az OVER.

Mitől más ez a formáció, mint a többi?
Aydan: Elsősorban …

Ismét svéd zeneszerzőkkel dolgozott együtt CocoTia

CocoTia legutóbb márciusban jött elő klippel, így a közönség már igazán ki volt éhezve az újdonságra. A Colours (ezt a címet kapta az előadó albuma is) most végre megérkezett. Interjú a mindig mosolygó, energiabomba énekesnővel.

nikiahatos: A Lélekvándor után ismét egy angol dallal rukkoltál elő. Ezúttal mi ihletett meg?  CocoTia: Az első dalom, a Speed of Light sikereinek köszönhetően, a dal svéd származású zeneszerzői ismét felkerestek, és lehetőséget kínáltak egy újabb szerzeményük feldolgozására. A legújabb dalomat a Colourst, így ezúttal is külföldön készítették, amit ennek köszönhetően már kész állapotban kaptam meg. Az egyetlen dolgom az volt, hogy a feléneklés során áttegyem a dalba mindazt, ami CocoTia, ami a stílusomat jellemzi. A dal a szerelem sokszínűségét dolgozza fel. A jó, a rossz, a nehézségek és az örömök sokszínű szerelmi kavalkádját. A Colourst mindenkinek ajánlom, aki szerelmes, szerelmes volt vagy szerelmes lesz, mindenféle megkülönböztetés nélkül.
nikiahatos:A klip…

Történelmi Animal Cannibals klip érkezett

10 év után újra egy dalban a hazai MC-szcéna java, hogy elkészítse a hatályos raphimuszt. A különleges dal hossza kereken 10 perc és összesen negyvenhárman csillogtatják meg benne a mikrofonjukat. A dal címe, vagyis a „Tarolnak az emszík” nem csak a benne szereplő előadókra és csapatokra utal, hanem a teljes magyar rap szcénára.
„Óriási meló egy ilyen nótát összehozni, ami a résztvevők pozitív hozzáállása nélkül elképzelhetetlen lett volna. Ellentétben a 20 évvel ezelőtti állapottal, ma már nincs szüksége minden rap előadónak a segítségre és az általunk nyújtott „reflektorfényre”.- hangsúlyozta Ricsipí.
Az Animal Cannibals idén csak olyanokkal rappelt, akikkel korábban még nem szerepelt együtt videóklipben. A meghívott pályatársakon kívül a kannibálok az újoncok előtt is kinyitották a kapukat, vagyis bárki, akár "nullkilométeres" előadó is jelentkezhetett a vendégszerepre. A szereplők többsége az ország vidéki településeiről érkezett, csupán néhány fővárosi előadónak ju…