Ugrás a fő tartalomra

Új világba kalauzol el a Deftones: Gore című albuma! Lemezkritika!

Hatalmas várakozás előzte meg a sacramentói Deftones új albumát, az április 8-án a Warner által kiadott Gore-t. Szám szerint ez a nyolcadik nagylemezük a sorban és ahogy már megszokhattuk tőlük, ismét megismételhetetlen, egyedi alkotás érkezett. Egyáltalán nem könnyen emészthető, még többszöri hallgatás után is mindig más arcát mutató törékeny Deftones egyveleggel ajándékozták meg most is a közönséget.


Az ötösfogat előzetes nyilatkozatai -miszerint ezúttal teljesen más módszerrel közelítenek a munkához- adhattak némi okot aggodalomra, főleg, hogy Stephen Carpenter gitáros saját bevallása szerint eleve nem is szándékozott játszani az albumon. Az Ultimate Guitarnak adott interjújából egyértelműen kiderül, hogy alig folyt bele a dalszerzésbe, mert nem igazán tudott azonosulni ezzel az iránnyal. Állítása szerint ő jobbra, a zenekar balra tartott… Ez kristálytisztán hallatszik a lemezanyagon, ugyanis meglehetősen kevés lett ezúttal az az igazi régisulis, agyszaggató Deftones döngölés. Nyilván, senki nem számított egy újabb Around The Fur-re, de az ős nu-metálosoknak okozhat csalódást ez a merengősebb megközelítésű dallamvilág.

Az album első felén található Acid Hologram, a Doomed User, vagy a kilencedikként helyet kapott címadó, jó példák lehetnek az old-school keménységre. Ezek az úgymond „konkrétabb” dalok, melyek már elsőre berepesztik a koponyánkat. Ahogy már említettem, ezek vannak kisebbségben, hiszen nagyrészt az előzetesen publikált nyitó Prayers/Triangles-féle irányvonal képviselteti magát. Ezek lassabban operáló, álomszerű, ködbe burkolózó, végtelenül panaszos és zaklatott, ugyanakkor gyönyörű témák. Az album második felét szinte csak ők uralják, sokak szerint ellaposítva a korongot. Nem szívesen használnám rájuk a töltelékdal kifejezést, ezek is ugyanúgy az albumkoncepció részei.


Chino Moreno énekes hangja abszolút megosztó, vagy imádod, vagy gyűlölöd. Egy biztos: mesteri módon ért a dallamokhoz, ugyanakkor velőtrázó sikolyai az üveget is elrepesztik, feszültséget keltenek és a legvégső pillanatban képesek azt feloldani. A hangszeres teljesítményre ezúttal sem lehet panasz. Egyetlen egy ponton érezni csak gyengeséget, mégpedig a kicsit vérszegény dobhangzáson, amin igazán csiszolhattak volna még egy keveset.

Dicséretet érdemel a még borító is, rendkívüli módon összhangban van az anyag légies jellegével. A Deftones nem írta meg újból a White Ponyt, nem kopírozták le a Koi No Yokant és az Adrenaline/Around The Fur szintű gyökereikhez sem ástak vissza. Előálltak azonban egy igényes, izgalmas és a nevükhöz méltó anyaggal, a Gore-ral.

01. Prayers/Triangles 
02. Acid Hologram 
03. Doomed User 
04. Geometric Headdress 
05. Hearts and Wires 
06. Pittura Infamante 
07. Xenon 08. (L)MIRL 
09. Gore 
10. Phantom Bride 
11. Rubicon

Megjegyzések

Népszerűek

Kollányi Zsuzsi megmutatta, hogy milyen is az Új világa!

A Magneoton gondozásában megjelent Kollányi Zsuzsi legújabb anyaga, amelyhez különleges videót is forgatott a Glamour Women of the Year 2018-on is jelölt énekesnő.  " Egyszerűen szerettem volna egy nagyon egyszerű képi világú videót, amiben van egy kis csavar is. A forgatás jóval rövidebb időt vett igénybe, mint egy normál, story boardos, történetes klip elkészítése, amit én rendkívüli módon díjaztam, mert így egyetlen pillanatra sem éreztem magam fáradtnak. Folyamatosan kreatív és hatékony munkát tudtunk végezni." - kezdte a háromszázhatvan fokos technikával készült anyag kapcsán a BSIDE Hungarynek Kollányi Zsuzsi. 
A dal mondanivalója érezhetően hiteles, hiszen Zsuzsi boldog, kiteljesítő párkapcsolata hozta meg a számára az ihletet. "A szöveg teljes mértekig empirikus élményekből íródott, így emlékeim szerint mindennel együtt körülbelül 15 percet vehetett igénybe a megírása. 2016 novembere környékén készült, kicsivel a szerelmem megismerése után. Az egyik randink után …

TOP 5: Őket pörgettük januárban

A zene gyógyító erejéről senkinek nem kell kisregényeket írnunk. TOP 5 sorozatunkban minden hónap végén az elmúlt 4 hétben megjelent kedvenc magyar számainkat, klipjeinket hozzuk el nektek.Előadóink ezekkel a remek szerzeményekkel indították el a 2018-as esztendőt:

5. ByeAlex és a Slepp x Lábas Viki: Menned kéne Amikor kiderült, hogy hamarosan publikálják ezt a kooperációt, bizonyára nem egyedül vártam hatalmas izgalommal a közös munka eredményét. Az érzelem dús Menned kéne című szerzeményben irtózatosan remekül passzol egymáshoz ByeAlex és Lábas Viki hangja, Alex pedig mintha ahhoz a stílusához nyúlt volna vissza, amivel annak idején A DAL című műsorban megismerhette őt a nagyérdemű (Kedvesem).
4. Singh Viki: Butterfly House Singh Vikit 2017-ben az év egyik legstílusosabb női előadónak választottuk meg, aminek többek között az az oka, hogy ő mindig egy igazi dívaként tündököl a színpadon. Nem volt ez másként A DAL-ban sem, ahol immáron harmadszor bizonyíthatott. Butterfly House verseny…

KLIPPREMIER - Hatalmába kerít Claudia és a Mona Lisa

Claudia a szerelmesek ünnepén legújabb dalának egy élő verziójával örvendezteti meg a közönséget. Új anyagában a fiatal magyar énekes-dalszerzőnő saját magát kíséri zongorán. A Fire című lemezen is megtalálható eredeti dalt az Artisjus-díjas Sebestyén Áron hangszerelte, a vokálban pedig Szakonyi Milán működik közre. A Mona Lisa videója a lausanne-i (Svájc) A.K.A. stúdióban készült Christian L’Eplattenier és Thomas Gloor segítségével.


"A dal még 2016 nyarán született, amikor a Fire című lemezt írtam." - kezdte a BSIDE-nak Claudia. "Egyfelől a szerelemhez, rajongáshoz, tágabb értelemben pedig az eszmékhez és meggyőződésekhez való viszonyunkról szól. A szövegben az elbeszélő végig da Vinci festményéhez, a Mona Lisa-hoz hasonlítja szerelmének tárgyát. Az nem derül ki, hogy az illető férfi vagy nő, honnan jött vagy hova tart és van-e egyáltalán kontaktusa a főhőssel, mindenesetre az egész vidéket lázban tartja megérkezése óta. Mona Lisa tehát egy már-már mitikus és idealizá…