Ugrás a fő tartalomra

Puskás Peti hajnali négykor az őrületbe kergette a szomszédokat


A héten a népszerű The Biebers tagjait vitte el Garami Gábor egy kőrre, hogy titkaikról faggassa a Puskás testvéreket. A Class Utasban arról beszélgettek, minek hatására alakult a zenekar, milyen zenei mintát hozott otthonról Peti és Dani, és az is kiderül, milyen különleges körülmények között született a "Sorry" című sláger.

Ezen a héten a The Biebers tagjai voltak Garami Gábor vendégei, azaz Puskás Peti, Puskás Dani és Emota Bálint "taxizott" együtt a ClassFm népszerű videoblogjában. Peti 2005-ben mutatkozott be először egy tévés tehetségkutatóban, ám kevésnek érezte a szólókarrier lehetőségét, így új kihívást keresett magának.

"Már nagyon régóta szerettem volna egy olyan zenekart, amiről az emberek nem tudják, kik zenélnek benne, fogalmuk sincs a tagok kilétéről, tulajdonképpen egy "side projectként" működik. Kapóra jött, hogy Dani már zenélgetett, így elkezdtünk közösen dalokat írni, és megszületett a Biebers. - mesélte a zenekar frontembere, Puskás Peti, aki azt is elárulta, milyen a kapcsolata testvérével és honnan hozták magukkal a zene szeretetét.

"Míg a zenekarban Dani csendestárs, és én vagyok a frontember, addig gyerekkorunkban nem így alakult a felosztás: a korkülönbség elég nagy volt, de mostanra beértük egymást, vannak közös témáink. Régen szegény Dani volt az áldozat, én pedig a főnök." - nevetett Peti. "A zenei háttér pedig adott volt, a nagyszüleink és szüleink is színészek, édesanyám balettművész, tőle a klasszikus zene iránti rajongást kaptuk, míg apa a keményvonalas Led Zeppelin rajongói oldalt képviselte." - tette hozzá Puskás Peti.

Peti a Biebers dalait angolul írja, volt angol szakosként élvezi, ha szövegírás közben pöröghet, gondolkodhat, fordíthat. Úgy véli, ha az ember angolul kezd el dalszöveget írni, akkor csak ezen a nyelven szabad közben halandzsázni, mert a bekerülő magyar szavak megboríthatják a szöveg gondolatmenetét, és nem lesz logikus a dal szövege. "Angolt és magyart sosem szabad összekeverni egy szövegben, arról nem beszélve, hogy olyan szavak is előkerülhetnek ilyenkor az agyunk mélyéről, amiről nem gondolkodtunk volna, hogy egyáltalán ismerjük. Így keletkezett a "Sorry" című számunk is. Egyszer egy bárból hazaérve, hajnalban még kiálltam az ablakba gitározgatni. Négy akkord és egyetlen szó volt meg a dalból: "Sorry, so sorry…nananana" és akkor beugrott: "collapses on us" - így hallgatta az egész ház hajnal négykor az éneklésem. Szerintem ez egy nagyon király pillanat volt" - nevetett Peti.

Hogy érzik magukat a többiek, amikor Petinek szabadnapja van? Hogyan viszonyul a zenekar többi tagja Peti főnökségéhez? Kiderül a Class Utas legújabb adásából, amely elérhető a leghallgatottabb rádió Facebook oldalán és a www.classfm.hu-n.

Megjegyzések

Népszerűek

Odaszúr Dér Heni új Sztorija

Itthon rap, hiphop vonalon leginkább férfi előadók bizonyítanak, a női próbálkozások gyakran iszonyatosan gyengére sikerednek, aminek az az oka, hogy sokszor nagyon nem hitelesek a hölgyek, és  mind szövegileg, mind technikailag túlságosan erőltettettek ezek az anyagok (Tisztelet a kivételnek).Dér Heni 2013-ban indította el szólókarrierjét, és sokakat meglepett, amikor a Sugarloaf zenekarból való kiválását követő első interjúiban elárulta, hogy hozzá mindig is a rap, hip-hop, r&b műfajai álltak legközelebb. Most azonban már magyar Fergieként, illetve Nicki Minajként említik a tehetséget tegnap megjelent videoklipje, a Sztori alatt. Mondjuk tett is azért, hogy elfogadják ebben a szókimondó, arcpirító irányban. Látható, érezhető, hogy nagyobb közönséghez jutottak el az elmúlt öt esztendőben a pimaszabb, pikánsabb, dögösebb dalai (Ég veled, Szemtelen), mint mélyebb, érzelmesebb lírái (Mi lett veled).
A Sztori (Szöveg: Dér Heni, Burai Krisztián. Zene: Burai Krisztián) számomra kéz a k…

Szegedtől az első saját klipig. Interjú Szélinger Annával

Szélinger Annát (CéAnne) én már csak a Hősök zenekar vokalistájaként ismertem meg tavalyelőtt, de sokan még a reggae szcénában figyeltek fel tehetségére. Az ukulele hazai nagyköveteként is számon tartott énekesnővel beszélgettünk a kezdetekről, szeretett hangszeréről, kazettájáról, a Hősökről, valamint az aktualitást jelentő első saját klipjéről is. Fotó: Kőfaragó Zsuzsi
nikiahatos:Kezdjünk egy már egészen biztosan ismerős kérdéssel. Hogy jött az életedbe a zene? Hogyan érkeztél meg te a zenei életbe? CéAnne:Énekkaros voltam, és zongoráztam is általános iskolában, bár az a tudás már eléggé elenyészett azóta. Hat éven át jártam klasszikus hangképzésre, Szegeden, ahol felnőttem. Az egész könnyűzenei pályafutásom onnan indult, hogy apukám Etiópia-szakértő. Egészen kicsi voltam, amikor bekerültem ebbe a közösségbe, például a táborként elindult a Reggae Campre, ami fesztivállá nőtte ki magát. Apukám sokat járt oda, Etiópiával és a raszta kultúrával kapcsolatos előadásokat tartott, és időköz…

Anymood: "Érzelmi alapon írunk zenét"

Bencsik Tamarát sokan a 2008-as Megasztárban ismerték meg. A dögös, tehetséges lány jelenleg az Anymood duójában állja meg helyét, ahol párjával együtt (Aydan) szolgáltatja a talpalávalót.
Mi az Anymood története? Hogyan ismerkedtetek meg egymással? 
Aydan: Mindketten ismerjük a legendás hajógyári szigetet, ahol közel 10 évig voltam rezidens. Tamara pedig nem csak a hangja, de a férfimagazinokban tett pózai miatt is népszerű. Bevallom, nekem az utóbbi kapcsán ugrott be először, hogy ki is ő. Utólag tudtam meg, hogy a művésznő már régen kifigyelt magának a pult mögül, hiszen fellépései után gyakran megjelent nálunk, és mulatott a zenéimre. Aztán az egyik oldalon írt rám először, és elmondta, hogy tetszik neki, amit képviselek. Kiderült, hogy producerkedik, és 100%-ban egyezik a zenei ízlésünk. Innentől elindultak köztünk az ötletcserék, majd megszületett az első közös számunk, mely a mai napig az egyik legkedveltebb dalunk, az OVER.

Mitől más ez a formáció, mint a többi?
Aydan: Elsősorban …