Ugrás a fő tartalomra

Zséda tudja a képletet! Kémia lemezkritika!

Emlékszem, amikor először találkoztam első saját számával, egyből éreztem, hogy ezzel valami új kezdődik el. Aztán jött az első lemez is, majd teltek-múltak az évek és Zsédában nem kellett csalódnom. Egy iszonyatosan nőies előadásmód tűnt fel a láthatáron, ami mind külsejében, mind zenéjében igazán friss volt, és minőségi. Kialakult az a senkimáséval nem keverhető Zsédás stílus, amit bár sokan szeretnének lemásolni, senkinek sem sikerül. Nincs itt olyan képlet, amit koppintani lehetne, erre az igéző bűbájra bizony születni kell.

Most pedig némi szünet után a kezemben tarthatom legújabb, Kémia című lemezét. Az albumon olyan kiválóságok dolgoztak, mint Rakonczai Viktor, Molnár Tamás, Valla Attila, Tóth G. Zoltán, Lotfi Begi, vagy éppen Szabó Zé. Ennyi információból talán már sejthető, hogy igen sokszínű, többrétű lemezről beszélhetünk. Stílusában az igényes pop, a klasszikusabb könnyűzene és egy csipetnyi jazz jellemzi.

A korongról sokan ismerhetik már az Óceán című szerzeményt, amely egy lüktető, pezsgő, szerelmes dal, ami tökéletes előfutára volt a lemeznek, ugyanis az egész album pontosan olyan vibráló, energikus, jól kidolgozott, mint ez a sláger. 

Kiváló indításként rögtön itt van az Adj még levegőt, amiben pontosan annyi szusz van, amennyi meghozza a zenehallgatáshoz a kellő kedvet, lendületet. A Mindenségen át című dal garantáltan mindenkit magával sodor, hiszen nincs ember, akinek ne lennének ismerősek a benne lévő érzések. Amikor valaki már régen nincs ott mellettünk, mégis gondolatainkban, szívünkben kőkeményen jelen van továbbra is...



Igazi különlegesség a Jours Sourds, amely mint a címből is kiderül, francia nyelven íródott. Érdekes dolog az, amikor egy szerelmes dal egy esemény hatására teljesen új értelmet nyer. Pontosan ilyen a Jours Sourds is, amely a párizsi terrortámadáskor sokkal durvább mélységet kapott. Hogy a hidegrázósan komoly gondolatok és érzelmek után újra felpörögjünk, arról gondoskodik az extra fűszerezettségű Eperhold. Külön gratulációnkat küldjük a zeneszerzőnek, Tóth G. Zoltánnak! Telitalálat!

Ismerős az érzés, amikor kapsz egy ölelést, és minden gond, bánat, vagy bármi egyéb megszűnik létezni a számodra? Egyedül csak az az ölelés él neked... Vagy inkább te élsz az ölelésért... Nos, akkor pontosan tudni fogod, hogy miről szól a Fosszíliák. És mikor ismét elvesznél ebben az ölelésben, legalábbis képletesen, akkor visszaránt a földre az Úgy szeretném. Ez pedig ismét egy egyedülálló zenei csemege, ugyanis Zsédán túl találkozhatunk benne Demjén Ferenccel és egy szimfonikus zenekarral is. Végtelenül finoman találkozik Zséda és Demjén stílusa, páratlanul egészíti ki egymást a két előadó, akik a könnyűzene két generációját hozhatják össze. A számok sorrendiségéből is látszik, hogy ügyesen építették fel ezt a lemezt, mert amikor valami mélyebb tartalomban kezdenénk elsüllyedni, akkor egy másik nóta felpörget minket, hogy energiát löveljen belénk.


A korong vége felé ismét már ismerős dalokkal találkozunk, hiszen érkezik a Balogh Tamással közös Szórd fényed rám. A szám a Nemzeti Tehetség Program himnusza lett, ami egyetlen percig sem csoda, hiszen amíg sok ilyen célból készült dal tele van közhelyekkel, addig ezt a számot egy hihetetlen reményteliség öleli át. Pont ilyen energiákra van szükségük a pályakezdő előadóknak. Aztán itt van a country, dance és a pop elemeit is felsorakoztató Hány percet élsz is, ami ismét véget nem érő érzelmek közé kalauzol el bennünket.

A korong utolsó számát az Úgy szédülök én jelenti, ami ugyancsak ismerősen csenghet a zeneszeretők körében, ugyanis a You Go To My Head jazzballada hibátlan átdolgozása. A populáris dalok mellett Zséda a jazzben is nagyon otthonosan mozog, és bizony szívesen hallanék tőle több ilyet még annak ellenére is, hogy nem rajongok ezért a műfajért.

A lemez konkrét formája sem okoz csalódást Zsédenyi Adrienn rajongóinak, az énekesnő fekete-fehér, szuper dögös fotói már előre sejtetik, hogy érzéki, változatos, kifinomult, gazdagon hangszerelt zenei világba kalauzol el bennünket. Nos, nem véletlen, hogy Fonogram, eMerton és Artisjus díjak is landoltak már Zsédánál... Gratulálok az albumhoz!


Dalok a lemezen: 
Adj még levegőt
A mindenségen át
Óceán
Ez most valami más
Jours Sourds
Eperhold
Nem múlhat még
Páratlan
Fosszíliák
Úgy szeretném
Egy
Szórd fényed rám
Mondd, látom még őt
Hány percet élsz
Úgy szédülök én 

Értékelés: 10/10
Írta: Nikkk

Megjegyzések

Népszerűek

Nyílt levél Rúzsa Magdihoz. Gondolataim a Budapest Parkos buli után.

Kedves Rúzsa Magdolna!
Kérlek tisztelettel, ne vedd sértésnek, hogy ebben a bejegyzésben nem magázódva szólok majd hozzád. Számtalan koncertbeszámolót, kritikát készítettem már, azonban most mégis máshogy, más formában szedném össze gondolataimat a mai, teltházas Budapest Parkos koncerted kapcsán. Szólhatna ez a cikk arról, hogy a repertoárod igen színes, jól felépített és halhattunk többek között olyan dalokat, mint a Mona Lisa, az Aduász, az Egyszer élsz, a Légzés vagy éppen a Nélküled. Írhatnám azt is, hogy betöltötted az egész színpadot, hogy irdatlan jó kondival, energiával toltad végig az elsőtől az utolsó percig. Kiemelhetném azt is, hogy a lehető legjobb zenészekkel vetted körbe magad. Írom is, mert mind-mind igaz.
Most viszont egészen más dologra hívnám fel a figyelmed, mert biztos vagyok benne, hogy te odab(f)ent sok mindent máshogy éltél meg ma. Láttam, hogy zavarba jöttél, amikor összecsuklott a mikrofon állványod, sőt hébe-hóba el is dőlt a szerkezet. Azt is láttam, a…

Audiopoeta: "A gyerekkoromat is gyászoltam az ő elvesztésével" - Interjú, itt a dal!

Audiopoeta áprilisban rukkolt elő Fej vagy íráscímű dalához forgatott klipjével. A formáció ezúttal egy komolyabb hangvételű szerzeménnyel lepte meg közönségét. Az Aludj jól az elmúlásról, azon belül azoknak a kisállatoknak a túlságosan rövidke életéről szól, akiket családtagokként szeretünk, így vélhetően ezzel a dallal sokan könnyedén azonosulnak majd.
„A dalt egy nagyon fontos élőlény elvesztése ihlette. 15 esztendeje, amikor 11 éves voltam, találtam egy kismacskát a kilencedik kerületben. Természetesen nem volt kérdés, hogy hazaviszem-e, így aztán végigkísérte az egész eddigi életem.” – kezdte a produkció frontembere. „Jóban és rosszban ott volt velem, többek között az édesanyám halálakor, vagy éppen jó pár szerelmi dráma tanúja is ő volt. Sokszor az emberek ki-be mászkálnak az életünkben, de ezek a kisállatok mindig ott vannak velünk, biztos pontot adnak számunkra. Édesanyám betegsége miatt hamar fel kellett nőnöm, így az egyetlen gyermeteg játékot és jókedvet ez a négylábú jelent…

CéAnne: „Iszonyatosan nagy energiákat sugároznak” – Az új klipről beszélgettünk

Ha valakinek angyali hangja van hazánkban, akkor az CéAnne. Az előadó januárban jött ki a Find Da One klipjével, most pedig igazi girlpower anyaggal jelentkezik. They Don't Know-ról a Hősökkel közös Budapest Parkos fellépés után beszélgettünk Annával. CéAnne leginkább angol nyelvű előadókat hallgat, főleg karibi, afrikai gyökerekkel rendelkező angol hölgyeket, így nem csoda, hogy ez az anyag is ezen a nyelven jött létre. A dal producere Ádám Péter (Sonar Bistro) volt; a mastert pedig Joeker készítette. 
„Ez a dal egy elég elfoglalt időszakomban született meg, amikor nagyon fáradt voltam már és végre lett egy szabad estém. Decemberben vettem egy gitárt, elkezdtem rajta ügyködni és januárban, a Find Da One megjelenése után néhány nappal, fél óra alatt meglett ennek a dalnak a váza. Sok olyan előadót hallgatok, akik sikert sikerre halmoznak. Ezen az estén egy picit sajnáltam magam, hogy én miért nem tartok ott, ahol ők és többek közt ez ihlette ezt a dalt.” – kezdte az énekesnő.
„Ugyan…