Ugrás a fő tartalomra

Zséda tudja a képletet! Kémia lemezkritika!

Emlékszem, amikor először találkoztam első saját számával, egyből éreztem, hogy ezzel valami új kezdődik el. Aztán jött az első lemez is, majd teltek-múltak az évek és Zsédában nem kellett csalódnom. Egy iszonyatosan nőies előadásmód tűnt fel a láthatáron, ami mind külsejében, mind zenéjében igazán friss volt, és minőségi. Kialakult az a senkimáséval nem keverhető Zsédás stílus, amit bár sokan szeretnének lemásolni, senkinek sem sikerül. Nincs itt olyan képlet, amit koppintani lehetne, erre az igéző bűbájra bizony születni kell.

Most pedig némi szünet után a kezemben tarthatom legújabb, Kémia című lemezét. Az albumon olyan kiválóságok dolgoztak, mint Rakonczai Viktor, Molnár Tamás, Valla Attila, Tóth G. Zoltán, Lotfi Begi, vagy éppen Szabó Zé. Ennyi információból talán már sejthető, hogy igen sokszínű, többrétű lemezről beszélhetünk. Stílusában az igényes pop, a klasszikusabb könnyűzene és egy csipetnyi jazz jellemzi.

A korongról sokan ismerhetik már az Óceán című szerzeményt, amely egy lüktető, pezsgő, szerelmes dal, ami tökéletes előfutára volt a lemeznek, ugyanis az egész album pontosan olyan vibráló, energikus, jól kidolgozott, mint ez a sláger. 

Kiváló indításként rögtön itt van az Adj még levegőt, amiben pontosan annyi szusz van, amennyi meghozza a zenehallgatáshoz a kellő kedvet, lendületet. A Mindenségen át című dal garantáltan mindenkit magával sodor, hiszen nincs ember, akinek ne lennének ismerősek a benne lévő érzések. Amikor valaki már régen nincs ott mellettünk, mégis gondolatainkban, szívünkben kőkeményen jelen van továbbra is...



Igazi különlegesség a Jours Sourds, amely mint a címből is kiderül, francia nyelven íródott. Érdekes dolog az, amikor egy szerelmes dal egy esemény hatására teljesen új értelmet nyer. Pontosan ilyen a Jours Sourds is, amely a párizsi terrortámadáskor sokkal durvább mélységet kapott. Hogy a hidegrázósan komoly gondolatok és érzelmek után újra felpörögjünk, arról gondoskodik az extra fűszerezettségű Eperhold. Külön gratulációnkat küldjük a zeneszerzőnek, Tóth G. Zoltánnak! Telitalálat!

Ismerős az érzés, amikor kapsz egy ölelést, és minden gond, bánat, vagy bármi egyéb megszűnik létezni a számodra? Egyedül csak az az ölelés él neked... Vagy inkább te élsz az ölelésért... Nos, akkor pontosan tudni fogod, hogy miről szól a Fosszíliák. És mikor ismét elvesznél ebben az ölelésben, legalábbis képletesen, akkor visszaránt a földre az Úgy szeretném. Ez pedig ismét egy egyedülálló zenei csemege, ugyanis Zsédán túl találkozhatunk benne Demjén Ferenccel és egy szimfonikus zenekarral is. Végtelenül finoman találkozik Zséda és Demjén stílusa, páratlanul egészíti ki egymást a két előadó, akik a könnyűzene két generációját hozhatják össze. A számok sorrendiségéből is látszik, hogy ügyesen építették fel ezt a lemezt, mert amikor valami mélyebb tartalomban kezdenénk elsüllyedni, akkor egy másik nóta felpörget minket, hogy energiát löveljen belénk.


A korong vége felé ismét már ismerős dalokkal találkozunk, hiszen érkezik a Balogh Tamással közös Szórd fényed rám. A szám a Nemzeti Tehetség Program himnusza lett, ami egyetlen percig sem csoda, hiszen amíg sok ilyen célból készült dal tele van közhelyekkel, addig ezt a számot egy hihetetlen reményteliség öleli át. Pont ilyen energiákra van szükségük a pályakezdő előadóknak. Aztán itt van a country, dance és a pop elemeit is felsorakoztató Hány percet élsz is, ami ismét véget nem érő érzelmek közé kalauzol el bennünket.

A korong utolsó számát az Úgy szédülök én jelenti, ami ugyancsak ismerősen csenghet a zeneszeretők körében, ugyanis a You Go To My Head jazzballada hibátlan átdolgozása. A populáris dalok mellett Zséda a jazzben is nagyon otthonosan mozog, és bizony szívesen hallanék tőle több ilyet még annak ellenére is, hogy nem rajongok ezért a műfajért.

A lemez konkrét formája sem okoz csalódást Zsédenyi Adrienn rajongóinak, az énekesnő fekete-fehér, szuper dögös fotói már előre sejtetik, hogy érzéki, változatos, kifinomult, gazdagon hangszerelt zenei világba kalauzol el bennünket. Nos, nem véletlen, hogy Fonogram, eMerton és Artisjus díjak is landoltak már Zsédánál... Gratulálok az albumhoz!


Dalok a lemezen: 
Adj még levegőt
A mindenségen át
Óceán
Ez most valami más
Jours Sourds
Eperhold
Nem múlhat még
Páratlan
Fosszíliák
Úgy szeretném
Egy
Szórd fényed rám
Mondd, látom még őt
Hány percet élsz
Úgy szédülök én 

Értékelés: 10/10
Írta: Nikkk

Megjegyzések

Népszerűek

Ezzel a dallal szeretne erőt adni neked Schwartz Dávid

Új videót töltött fel a YouTube-ra Schwartz Dávid. A videó új, a dal viszont immáron 8 éves, üzenete ennek ellenére nagyon aktuális. Dávid nem csak előadója az Élj bárhol-nak, hiszen a szöveget ő jegyzi, a zenét pedig Szabó Péterrel közösen alkotta meg. 
"Bár ez a dal 2012-ben készült, most nagyon aktuálisnak érzem, mert az üzenete 8 év után vált nagyon fontossá. Ez a dal az akkori Eurovízióra készült, de azóta sem figyeltek fel rám a műsor készítői. Ez mára már egyáltalán nem számít, hiszen az értékek közvetítésénél semmi sem fontosabb. Hitet, erőt energiát szeretnék adni az embereknek." - mesélte az énekes.
Dávid! Szerencsére, akadnak, akik figyelnek rád!
Dávidot kíséri: SoundCircus Zenekar szerző: nikiahatos

Így lett Pofátlanul Boldog Singh Viki. / Beszélgettünk az új dalról és a klipről

Ki az a Singh Viki számomra? Egy IGAZI díva, aki stílusában tökéletesen ötvözi a cukiságot és a romantikát, emellett kifinomultságot és tisztaságot sugároz. Nem mellékesen az egyik legjobban éneklő női előadó hazánkban. Olyannyira, hogy a 2014-es Rising Star győztes címét neki adtam volna, de a két évvel későbbi Eurovízióra is őt küldtem volna ki a (Valla Attila szövegű) Katonákkal. Ennyit a múltról, jöjjön a jelen.

Viki ugyanis ma új dallal örvendeztette meg közönségét, amiben arról mesél, hogy miként lett ő Pofátlanul Boldog. Ebben az anyagban több stílus keveredik ízlésesen, egy falatnyi hiphop, egy falatnyi népdal, egy falatnyi minőségi pop. A modern hangzású dal érdekessége, hogy ez az első olyan munka, amelynek szövegét, zenéjét, hangszerelését, produceri munkáját Viki álmodta meg és készítette el. Hegedű fronton  a zseniális Farkas Izsák, masterként pedig a szintén fantasztikus Vígh Arnold tette hozzá a szükséges pluszt. Őszinte, hiteles, mesteri munkára számíthattok.
nikiahatos…

A saját magához vezető utat tárja fel Audiopoeta

Akárcsak jó néhány előadó, Audiopoeta is gondoskodik arról, hogy picit tartalmasabban telhessen el a karantén időszaka. Az időről-időre cinikus hangvétellel dolgozó, társadalmi problémákkal (is) foglalkozó előadó Hazaút című számához igen érdekes, okos, metaforikus klipet is készített. Erről a friss anyagról beszélgettünk egy picit.
nikiahatos: A videó rendezője is te voltál. A kötél vonulat és a klip végkifejlete nagyon tetszik, honnan jött az alapötlet? Mennyi időt vett igénybe a forgatás? audipoeta: A klipjeim kilencven százalékának én vagyok a rendezője, vágója és forgatókönyvírója. Ez azért van, mert a mondanivalóm részét képezi a szöveg tartalmán kívül a képi világ tartalma is. Mindig egyre többet és többet akarok mondani, adni, és ha úgy érzem, hogy ez a szövegből nem jött át eléggé, akkor a képi világgal próbálom meg kiegészíteni. Ez esetben a kötél az 'erő ami haza húz', a kötél a 'köldökzsinór', ami az eredeti értékeimhez köt. Ez a szám alapvetően metaforizál …