Ugrás a fő tartalomra

A Spoon 21 a VIVA Push januári kedvence

A Spoon 21 két éves szünet után a tavalyi év végén vadonatúj, Deák című slágerével tért vissza a hazai zenei élet vérkeringésébe. A budapesti éjszakai élet inspirálta videoklip januárban elnyerte a VIVA Push elismerését, amely minden hónapban egy-egy feltörekvő előadót, vagy formációt támogat, és ismertet meg egy szélesebb közönséggel. A Földesi Péter (gitár), Grósz Márton (ének), Nagy Miklós (basszusgitár) és Teremy Kristóf (dob) alkotta négyes ezzel olyan korábbi VIVA Push előadók sorához csatlakozott, mint a Soulwave, Freddie és ÍV. 


Izgalmasan zárult a tavalyi év a Spoon 21 számára, ugyanis két éves kihagyás után novemberben vadonatúj klippel jelentkezett a négyes. A Deák című számot és a hozzá tartozó videót a budapesti éjszakai élet és a fiúk életstílusa ihlette: „Az egész koncepció a miénk, az ötlettől a megvalósításig mindent mi csináltunk. Egyedül a klippremier előtti héten szorultunk egy kis segítségre, amikor kiderült, hogy néhány felvétel homályos lett, így 1-2 jelenetet újra kellett forgatni. Ilyen például a neoncsöves, padlásos jelenet” - mesélt Földesi Péter a kulisszatitkokról. „Négyünk között nagyon jól működik a feladatmegosztás: Marcié és Mikié volt a rendező-operatőr szerep, Kristóf és én pedig a helyszínért feleltünk, mi választottuk például az elhagyatott gyártelepet is, és a mi feladatunk volt a megfelelő körülmények, így például az aggregátor biztosítása is” - folytatta a Spoon 21 gitárosa.

A videó kulisszatitkai mellett Peti arról is mesélt, hogy az elmúlt két év mennyi munkával, előkészülettel telt: „A Spoon 21 relatíve fiatal banda, így a hosszú távú célunk elsősorban az, hogy minél több, igényesebb saját tartalmat hozzunk létre. Ugyanúgy, ahogy a forgatáson, az új számok megszületésekor is összedobjuk, amink van: valaki egy refrénnel, dallammal teszi hozzá a magáét a dalhoz, valaki pedig egy-két izgalmas grafikával, amit például kislemez borítóként tudunk használni. A Deák borítója is Miki munkája „- mesélte Földesi Péter. „Jelenleg 6 kiadatlan dalunk van, így szép lassan nagylemezzé növi ki magát az anyagunk. A legfontosabb célunk, hogy a koncerten a mostani áthangszerelt feldolgozások mellett, majd helyett csak saját számokat játsszunk” - tette hozzá a gitáros.

A VIVA minden hónapban extra megjelenési lehetőségekkel támogatja a legtehetségesebb fiatal előadókat és formációkat. A VIVA Push januári kiemeltje, a Spoon 21 és a Deák.

Megjegyzések

Népszerűek

Odaszúr Dér Heni új Sztorija

Itthon rap, hiphop vonalon leginkább férfi előadók bizonyítanak, a női próbálkozások gyakran iszonyatosan gyengére sikerednek, aminek az az oka, hogy sokszor nagyon nem hitelesek a hölgyek, és  mind szövegileg, mind technikailag túlságosan erőltettettek ezek az anyagok (Tisztelet a kivételnek).Dér Heni 2013-ban indította el szólókarrierjét, és sokakat meglepett, amikor a Sugarloaf zenekarból való kiválását követő első interjúiban elárulta, hogy hozzá mindig is a rap, hip-hop, r&b műfajai álltak legközelebb. Most azonban már magyar Fergieként, illetve Nicki Minajként említik a tehetséget tegnap megjelent videoklipje, a Sztori alatt. Mondjuk tett is azért, hogy elfogadják ebben a szókimondó, arcpirító irányban. Látható, érezhető, hogy nagyobb közönséghez jutottak el az elmúlt öt esztendőben a pimaszabb, pikánsabb, dögösebb dalai (Ég veled, Szemtelen), mint mélyebb, érzelmesebb lírái (Mi lett veled).
A Sztori (Szöveg: Dér Heni, Burai Krisztián. Zene: Burai Krisztián) számomra kéz a k…

Szegedtől az első saját klipig. Interjú Szélinger Annával

Szélinger Annát (CéAnne) én már csak a Hősök zenekar vokalistájaként ismertem meg tavalyelőtt, de sokan még a reggae szcénában figyeltek fel tehetségére. Az ukulele hazai nagyköveteként is számon tartott énekesnővel beszélgettünk a kezdetekről, szeretett hangszeréről, kazettájáról, a Hősökről, valamint az aktualitást jelentő első saját klipjéről is. Fotó: Kőfaragó Zsuzsi
nikiahatos:Kezdjünk egy már egészen biztosan ismerős kérdéssel. Hogy jött az életedbe a zene? Hogyan érkeztél meg te a zenei életbe? CéAnne:Énekkaros voltam, és zongoráztam is általános iskolában, bár az a tudás már eléggé elenyészett azóta. Hat éven át jártam klasszikus hangképzésre, Szegeden, ahol felnőttem. Az egész könnyűzenei pályafutásom onnan indult, hogy apukám Etiópia-szakértő. Egészen kicsi voltam, amikor bekerültem ebbe a közösségbe, például a táborként elindult a Reggae Campre, ami fesztivállá nőtte ki magát. Apukám sokat járt oda, Etiópiával és a raszta kultúrával kapcsolatos előadásokat tartott, és időköz…

Anymood: "Érzelmi alapon írunk zenét"

Bencsik Tamarát sokan a 2008-as Megasztárban ismerték meg. A dögös, tehetséges lány jelenleg az Anymood duójában állja meg helyét, ahol párjával együtt (Aydan) szolgáltatja a talpalávalót.
Mi az Anymood története? Hogyan ismerkedtetek meg egymással? 
Aydan: Mindketten ismerjük a legendás hajógyári szigetet, ahol közel 10 évig voltam rezidens. Tamara pedig nem csak a hangja, de a férfimagazinokban tett pózai miatt is népszerű. Bevallom, nekem az utóbbi kapcsán ugrott be először, hogy ki is ő. Utólag tudtam meg, hogy a művésznő már régen kifigyelt magának a pult mögül, hiszen fellépései után gyakran megjelent nálunk, és mulatott a zenéimre. Aztán az egyik oldalon írt rám először, és elmondta, hogy tetszik neki, amit képviselek. Kiderült, hogy producerkedik, és 100%-ban egyezik a zenei ízlésünk. Innentől elindultak köztünk az ötletcserék, majd megszületett az első közös számunk, mely a mai napig az egyik legkedveltebb dalunk, az OVER.

Mitől más ez a formáció, mint a többi?
Aydan: Elsősorban …