Ugrás a fő tartalomra

Illényi Katica Évnyitó Koncert Barátokkal beszámoló

Illényi Katica sokoldalú tehetségével – hegedű- és thereminjátékával, ének és sztepptánc előadásával – valamint az őt inspiráló barátaival ajándékozta meg közönséget év eleji koncertjén a Kongresszusi Központban. 


„Madarat tolláról az embert barátairól…” Illényi Katica sugárzó tehetségéből és személyiségéből ezúttal a barátain keresztül is részesülhettünk. A Magyarország Érdemes Művésze valamint Liszt- és Artisjus díjas hegedűművész koncertjén napjaink kiemelkedő tehetségű előadói vendégszerepeltek: Micheller Myrtill énekesnő; Sárik Péter jazz zongorista és zenekara, a Sárik Péter trió kiegészülve Pintér Tibor gitárművésszel; valamint testvére, Illényi Csaba, hegedűművész. Mellettük Katica meghívta azokat a barátait is, akitől szó szerint maga is tanult: Pirovits Árpád sztepptánc világbajnok, a Táncművészeti Főiskola tanára és Magyar Hajnal, a Magyar Hajnal Énekstúdió megalkotója is az előadók sorában voltak, és megható ‘mester és tanítványa’ közös produkciókkal tették még élvezetesebbé a műsort. Az est egyik fénypontja volt a “Victory” gospel szám Hajnal, Myrtill és Katica közös ének előadásában. A gyönyörű és komplex dalt Katica saját bevallása szerint tanára unszolása nélkül soha nem vállalt volna be. Hallgatva a végeredményt – Katica tökéletes énektechnikáját – szép példát kaptunk arra, hogy a barátok milyen fontos szerepet töltenek be egy ember kibontakozásában, motiváltságában. Gratulálunk Katicának, mérhetetlen tanulás vágya - hegedűművészként is - a legprofibb énekesek közé emelte őt! Hasonlóan megindító művészi teljesítmény volt Myrtill és Katica theremin-ének duettje Offenbach: Barcarolaja-ra. A theremin mindamellett, hogy a világ egyik legnehezebben kezelhető hangszere (melyen a hangokat a levegőben kell eltalálni), óriási kihívás egy emberi énekessel összehangolni. Bravúros produkció volt!

Illényi Katica évnyitó koncertje a megszokottnál is színesebb és érdekfeszítőbb volt. A fellépő művészek egy pillanatra se hagyták unatkozni a közönséget. A műfajok, a szereplők és a hangszerek változatos felhozatala ízlésesen mutatta be azt, hogy a tehetség nem ismer korlátokat! Katica egy igazi reneszánsz ember; fő hangszere a hegedű mellett, az egyetlen magyar előadó, aki thereminen is játszik, de sztepp és ének tudása is a legmagasabb szintű művészekével vetekedik. A profizmus mégse emelte őt elérhetetlen magasságokba, rengeteg érzelmet és személyes gondolatot osztott meg a közönséggel. Illényi Katica közvetlensége mellett is óriási tisztelettel vezette fel vendégeit, akik inspirálják őt, és akik nélkül ő sem válhatott volna azzá, amivé lett. 


Az est nem nélkülözte a humort és a játékosságot sem. „Mr. Paganini” Myrtill és Katica ének és hegedű kettőse, vagy Pirovits Árpád és Katica sztepp duója mindenkit jó kedvre derített. A könnyed műfajok remek kontrasztot adtak a klasszikus zeneműveknek; a korszakok és a stílusok tökéletes egységbe forrtak ebben a jó társaságában és Katica művészetében. Bach, Offenbach, Bernstein, Piazzolla, moldáv tradicionális hegedű darab, sanzon, gospel és pop slágerek követték egymást, folyamatosan fenntartva az érdeklődést. A koncert magas színvonala mellett is mindvégig szórakoztató maradt, Katica és vendégei tolmácsolásában a komoly és jazz zeneművek is könnyedén befogadhatóvá váltak. Sárik Péter és zenekara bravúros fordulattal egy közel 2000 fős kórust kovácsolt a közönségből, amely a zongoraművész vezényletével egyként énekelte Beethoven Örömódáját. Sárik Péter egyébiránt az est összes dalának a hangszerelője, amiért külön elismeréssel kell adóznunk feléje. Bach klasszikusaihoz mondern kíséretet alkotott, ízlésesen megtalálva a középútat barokk és a jazz között, és eltalálva azt a hangzást, ami könnyedén befogadható a mai ember számára is.

A koncertre ötszáz zenetanuló fiatal és zenepedagógus is meghívást kapott annak a programnak a keretében, mely szerint Illényi Katica részt vesz a fiatal, feltörekvő muzsikus generáció gyakorlati oktatásában valamint a hazai művek és szerzők megismertetésében. A hegedűművész a legmagasabb szakmai színvonal könnyed, örömteli és szórakoztató bemutatásával követendő példát állított a jövő zeneművészei elé

A koncert egyik záróakkordjaként Katica stílusosan előadta az „Azért vannak a jó barátok” című dalt, szintén a közönség bevonásával. Nagyszerű, felfrissítő, feltöltő élmény volt! Kiemelkedő művészek és kiemelkedő emberek társaságában tölthettük ezt az estét, és - a közönség soraiban ülve – úgy érezhettük, hogy mi is ennek a remek társaságnak a tagjai vagyunk!

Kámán Ildikó / NAP média

Népszerűek

Odaszúr Dér Heni új Sztorija

Itthon rap, hiphop vonalon leginkább férfi előadók bizonyítanak, a női próbálkozások gyakran iszonyatosan gyengére sikerednek, aminek az az oka, hogy sokszor nagyon nem hitelesek a hölgyek, és  mind szövegileg, mind technikailag túlságosan erőltettettek ezek az anyagok (Tisztelet a kivételnek).Dér Heni 2013-ban indította el szólókarrierjét, és sokakat meglepett, amikor a Sugarloaf zenekarból való kiválását követő első interjúiban elárulta, hogy hozzá mindig is a rap, hip-hop, r&b műfajai álltak legközelebb. Most azonban már magyar Fergieként, illetve Nicki Minajként említik a tehetséget tegnap megjelent videoklipje, a Sztori alatt. Mondjuk tett is azért, hogy elfogadják ebben a szókimondó, arcpirító irányban. Látható, érezhető, hogy nagyobb közönséghez jutottak el az elmúlt öt esztendőben a pimaszabb, pikánsabb, dögösebb dalai (Ég veled, Szemtelen), mint mélyebb, érzelmesebb lírái (Mi lett veled).
A Sztori (Szöveg: Dér Heni, Burai Krisztián. Zene: Burai Krisztián) számomra kéz a k…

Szegedtől az első saját klipig. Interjú Szélinger Annával

Szélinger Annát (CéAnne) én már csak a Hősök zenekar vokalistájaként ismertem meg tavalyelőtt, de sokan még a reggae szcénában figyeltek fel tehetségére. Az ukulele hazai nagyköveteként is számon tartott énekesnővel beszélgettünk a kezdetekről, szeretett hangszeréről, kazettájáról, a Hősökről, valamint az aktualitást jelentő első saját klipjéről is. Fotó: Kőfaragó Zsuzsi
nikiahatos:Kezdjünk egy már egészen biztosan ismerős kérdéssel. Hogy jött az életedbe a zene? Hogyan érkeztél meg te a zenei életbe? CéAnne:Énekkaros voltam, és zongoráztam is általános iskolában, bár az a tudás már eléggé elenyészett azóta. Hat éven át jártam klasszikus hangképzésre, Szegeden, ahol felnőttem. Az egész könnyűzenei pályafutásom onnan indult, hogy apukám Etiópia-szakértő. Egészen kicsi voltam, amikor bekerültem ebbe a közösségbe, például a táborként elindult a Reggae Campre, ami fesztivállá nőtte ki magát. Apukám sokat járt oda, Etiópiával és a raszta kultúrával kapcsolatos előadásokat tartott, és időköz…

Anymood: "Érzelmi alapon írunk zenét"

Bencsik Tamarát sokan a 2008-as Megasztárban ismerték meg. A dögös, tehetséges lány jelenleg az Anymood duójában állja meg helyét, ahol párjával együtt (Aydan) szolgáltatja a talpalávalót.
Mi az Anymood története? Hogyan ismerkedtetek meg egymással? 
Aydan: Mindketten ismerjük a legendás hajógyári szigetet, ahol közel 10 évig voltam rezidens. Tamara pedig nem csak a hangja, de a férfimagazinokban tett pózai miatt is népszerű. Bevallom, nekem az utóbbi kapcsán ugrott be először, hogy ki is ő. Utólag tudtam meg, hogy a művésznő már régen kifigyelt magának a pult mögül, hiszen fellépései után gyakran megjelent nálunk, és mulatott a zenéimre. Aztán az egyik oldalon írt rám először, és elmondta, hogy tetszik neki, amit képviselek. Kiderült, hogy producerkedik, és 100%-ban egyezik a zenei ízlésünk. Innentől elindultak köztünk az ötletcserék, majd megszületett az első közös számunk, mely a mai napig az egyik legkedveltebb dalunk, az OVER.

Mitől más ez a formáció, mint a többi?
Aydan: Elsősorban …