Ugrás a fő tartalomra

Illényi Katica Évnyitó Koncert Barátokkal beszámoló

Illényi Katica sokoldalú tehetségével – hegedű- és thereminjátékával, ének és sztepptánc előadásával – valamint az őt inspiráló barátaival ajándékozta meg közönséget év eleji koncertjén a Kongresszusi Központban. 


„Madarat tolláról az embert barátairól…” Illényi Katica sugárzó tehetségéből és személyiségéből ezúttal a barátain keresztül is részesülhettünk. A Magyarország Érdemes Művésze valamint Liszt- és Artisjus díjas hegedűművész koncertjén napjaink kiemelkedő tehetségű előadói vendégszerepeltek: Micheller Myrtill énekesnő; Sárik Péter jazz zongorista és zenekara, a Sárik Péter trió kiegészülve Pintér Tibor gitárművésszel; valamint testvére, Illényi Csaba, hegedűművész. Mellettük Katica meghívta azokat a barátait is, akitől szó szerint maga is tanult: Pirovits Árpád sztepptánc világbajnok, a Táncművészeti Főiskola tanára és Magyar Hajnal, a Magyar Hajnal Énekstúdió megalkotója is az előadók sorában voltak, és megható ‘mester és tanítványa’ közös produkciókkal tették még élvezetesebbé a műsort. Az est egyik fénypontja volt a “Victory” gospel szám Hajnal, Myrtill és Katica közös ének előadásában. A gyönyörű és komplex dalt Katica saját bevallása szerint tanára unszolása nélkül soha nem vállalt volna be. Hallgatva a végeredményt – Katica tökéletes énektechnikáját – szép példát kaptunk arra, hogy a barátok milyen fontos szerepet töltenek be egy ember kibontakozásában, motiváltságában. Gratulálunk Katicának, mérhetetlen tanulás vágya - hegedűművészként is - a legprofibb énekesek közé emelte őt! Hasonlóan megindító művészi teljesítmény volt Myrtill és Katica theremin-ének duettje Offenbach: Barcarolaja-ra. A theremin mindamellett, hogy a világ egyik legnehezebben kezelhető hangszere (melyen a hangokat a levegőben kell eltalálni), óriási kihívás egy emberi énekessel összehangolni. Bravúros produkció volt!

Illényi Katica évnyitó koncertje a megszokottnál is színesebb és érdekfeszítőbb volt. A fellépő művészek egy pillanatra se hagyták unatkozni a közönséget. A műfajok, a szereplők és a hangszerek változatos felhozatala ízlésesen mutatta be azt, hogy a tehetség nem ismer korlátokat! Katica egy igazi reneszánsz ember; fő hangszere a hegedű mellett, az egyetlen magyar előadó, aki thereminen is játszik, de sztepp és ének tudása is a legmagasabb szintű művészekével vetekedik. A profizmus mégse emelte őt elérhetetlen magasságokba, rengeteg érzelmet és személyes gondolatot osztott meg a közönséggel. Illényi Katica közvetlensége mellett is óriási tisztelettel vezette fel vendégeit, akik inspirálják őt, és akik nélkül ő sem válhatott volna azzá, amivé lett. 


Az est nem nélkülözte a humort és a játékosságot sem. „Mr. Paganini” Myrtill és Katica ének és hegedű kettőse, vagy Pirovits Árpád és Katica sztepp duója mindenkit jó kedvre derített. A könnyed műfajok remek kontrasztot adtak a klasszikus zeneműveknek; a korszakok és a stílusok tökéletes egységbe forrtak ebben a jó társaságában és Katica művészetében. Bach, Offenbach, Bernstein, Piazzolla, moldáv tradicionális hegedű darab, sanzon, gospel és pop slágerek követték egymást, folyamatosan fenntartva az érdeklődést. A koncert magas színvonala mellett is mindvégig szórakoztató maradt, Katica és vendégei tolmácsolásában a komoly és jazz zeneművek is könnyedén befogadhatóvá váltak. Sárik Péter és zenekara bravúros fordulattal egy közel 2000 fős kórust kovácsolt a közönségből, amely a zongoraművész vezényletével egyként énekelte Beethoven Örömódáját. Sárik Péter egyébiránt az est összes dalának a hangszerelője, amiért külön elismeréssel kell adóznunk feléje. Bach klasszikusaihoz mondern kíséretet alkotott, ízlésesen megtalálva a középútat barokk és a jazz között, és eltalálva azt a hangzást, ami könnyedén befogadható a mai ember számára is.

A koncertre ötszáz zenetanuló fiatal és zenepedagógus is meghívást kapott annak a programnak a keretében, mely szerint Illényi Katica részt vesz a fiatal, feltörekvő muzsikus generáció gyakorlati oktatásában valamint a hazai művek és szerzők megismertetésében. A hegedűművész a legmagasabb szakmai színvonal könnyed, örömteli és szórakoztató bemutatásával követendő példát állított a jövő zeneművészei elé

A koncert egyik záróakkordjaként Katica stílusosan előadta az „Azért vannak a jó barátok” című dalt, szintén a közönség bevonásával. Nagyszerű, felfrissítő, feltöltő élmény volt! Kiemelkedő művészek és kiemelkedő emberek társaságában tölthettük ezt az estét, és - a közönség soraiban ülve – úgy érezhettük, hogy mi is ennek a remek társaságnak a tagjai vagyunk!

Kámán Ildikó / NAP média

Népszerűek

Nyílt levél Rúzsa Magdihoz. Gondolataim a Budapest Parkos buli után.

Kedves Rúzsa Magdolna!
Kérlek tisztelettel, ne vedd sértésnek, hogy ebben a bejegyzésben nem magázódva szólok majd hozzád. Számtalan koncertbeszámolót, kritikát készítettem már, azonban most mégis máshogy, más formában szedném össze gondolataimat a mai, teltházas Budapest Parkos koncerted kapcsán. Szólhatna ez a cikk arról, hogy a repertoárod igen színes, jól felépített és halhattunk többek között olyan dalokat, mint a Mona Lisa, az Aduász, az Egyszer élsz, a Légzés vagy éppen a Nélküled. Írhatnám azt is, hogy betöltötted az egész színpadot, hogy irdatlan jó kondival, energiával toltad végig az elsőtől az utolsó percig. Kiemelhetném azt is, hogy a lehető legjobb zenészekkel vetted körbe magad. Írom is, mert mind-mind igaz.
Most viszont egészen más dologra hívnám fel a figyelmed, mert biztos vagyok benne, hogy te odab(f)ent sok mindent máshogy éltél meg ma. Láttam, hogy zavarba jöttél, amikor összecsuklott a mikrofon állványod, sőt hébe-hóba el is dőlt a szerkezet. Azt is láttam, a…

Audiopoeta: "A gyerekkoromat is gyászoltam az ő elvesztésével" - Interjú, itt a dal!

Audiopoeta áprilisban rukkolt elő Fej vagy íráscímű dalához forgatott klipjével. A formáció ezúttal egy komolyabb hangvételű szerzeménnyel lepte meg közönségét. Az Aludj jól az elmúlásról, azon belül azoknak a kisállatoknak a túlságosan rövidke életéről szól, akiket családtagokként szeretünk, így vélhetően ezzel a dallal sokan könnyedén azonosulnak majd.
„A dalt egy nagyon fontos élőlény elvesztése ihlette. 15 esztendeje, amikor 11 éves voltam, találtam egy kismacskát a kilencedik kerületben. Természetesen nem volt kérdés, hogy hazaviszem-e, így aztán végigkísérte az egész eddigi életem.” – kezdte a produkció frontembere. „Jóban és rosszban ott volt velem, többek között az édesanyám halálakor, vagy éppen jó pár szerelmi dráma tanúja is ő volt. Sokszor az emberek ki-be mászkálnak az életünkben, de ezek a kisállatok mindig ott vannak velünk, biztos pontot adnak számunkra. Édesanyám betegsége miatt hamar fel kellett nőnöm, így az egyetlen gyermeteg játékot és jókedvet ez a négylábú jelent…

CéAnne: „Iszonyatosan nagy energiákat sugároznak” – Az új klipről beszélgettünk

Ha valakinek angyali hangja van hazánkban, akkor az CéAnne. Az előadó januárban jött ki a Find Da One klipjével, most pedig igazi girlpower anyaggal jelentkezik. They Don't Know-ról a Hősökkel közös Budapest Parkos fellépés után beszélgettünk Annával. CéAnne leginkább angol nyelvű előadókat hallgat, főleg karibi, afrikai gyökerekkel rendelkező angol hölgyeket, így nem csoda, hogy ez az anyag is ezen a nyelven jött létre. A dal producere Ádám Péter (Sonar Bistro) volt; a mastert pedig Joeker készítette. 
„Ez a dal egy elég elfoglalt időszakomban született meg, amikor nagyon fáradt voltam már és végre lett egy szabad estém. Decemberben vettem egy gitárt, elkezdtem rajta ügyködni és januárban, a Find Da One megjelenése után néhány nappal, fél óra alatt meglett ennek a dalnak a váza. Sok olyan előadót hallgatok, akik sikert sikerre halmoznak. Ezen az estén egy picit sajnáltam magam, hogy én miért nem tartok ott, ahol ők és többek közt ez ihlette ezt a dalt.” – kezdte az énekesnő.
„Ugyan…