Lüktető és érzelemgazdag Rúzsa Magdi Érj hozzám stúdióalbuma

Nem véletlen, hogy hat hét alatt platina lett Rúzsa Magdi legújabb stúdióalbuma, az Érj hozzám. Sok előadó álma, hogy valami maradandót alkosson. Nos, Magdinak ez sikerült.

A korong első nótáját a címadó dal, avagy a már ismert Érj hozzám jelenti, ami tökéletes előfutára volt a lemeznek. Alapvetően sokkal jobban szeretem azokat az anyagokat, előadókat, amelyek nem a szerelemmel kapcsolatosak. Az Érj hozzám lemez azonban zseniálisan közelíti meg ezt a témát, hiszen ezúttal kijelenthetjük, hogy egy szerelmes albumról beszélünk. Szól például a vágyról, a különleges szerelmes pillanatokról, amelyekben jó létezni és bizony sosem elég ezekből az élményekből. 


A címadó szerzeményen kívül a hallgató számára még korábbról ismerősek lehetnek a Tejút, vagy éppen az Április számok, amelyeken túl 9 vadiúj dal kapott helyet még. A szövegeket egytől-egyig Magdi szerezte. Az előadó gyakran használ olyan szavakat, mint a sötét, a tánc, az egyszer élünk, a könny, a szárny, a zuhanás, a szép, vagy éppen a fény, ám ezek nemhogy nem unalmasak, de sajátossá, egyedivé teszik munkásságát. Muszáj megemlíteni Madarász Gábort és Szakos Krisztiánt, akik a zenékért, hangszerelésért feleltek. Zseniális instrumentálokat, lenyűgöző hangszerelést kapunk tőlük. 

És akkor emeljünk ki néhány dalt. Rögtön elsőként itt van a már slágernek számító Jel, amelynek középpontjában a megérzéseink állnak. Azok a sugallatok, jelek, amelyek rávisznek minket a helyes, jó útra. Könnyed, mégis valósan, ügyesen fogja meg, hogy miként érdemes élni és hogyan kell hozzáállni dolgokhoz ("Élni, élni, élni úgy, hogy semmit se bánj, és szemedben a jel, jel, jel, hogy látod, amit kell, kell, kell"). Magdi nagyon jó abban, hogy egy dalban egyszerre idézze meg a fent és a lent állapotokat. Erre tökéletes példák az Egyszer élsz ("Lehet néha lenn is jó, lehet néha fenn is rossz") és A könny csak hull ("Most csak a szívem fáj, már nem is értem... A könnyem hull és én még sosem voltam ilyen boldog talán") című nóták is. A Tánc-ot el tudnám képzelni egy olyan film egyik betétdalának, amelyben egy nagy szerelem ér véget úgy, hogy a felek békében, mindenféle harag, sértettség, ego nélkül engedik el egymás kezét, abban reménykedve, hogy így nem csak maguknak, de a másiknak is jó lesz ("Ez a tánc, ennyi év után még jár. Ahogy a könny a számhoz ér, vigasztalj minden cseppjénél"). A vonaton pedig egy olyan dal, ahol nem a szerelemre asszociálunk elsőként, hanem egy kapcsolatra, pontosabban szövetségre, ahol beavatjuk a másikat lelkünk legmélyebb titkaiba és onnantól egy csónakban evickélünk tovább. Mondjuk a csónakot most vonatra cseréltük ("Ne szólj, én úgyis látom, hogy ezen a vonaton te meg én utazunk mától").

Az egész korong viszi magával a hallgatót, igazi zenei élményt adva ezzel. Első hallásra megfognak a dalok és végig az az érzésünk, hogy ennek az énekesnőnek adhatnak bármit, ő bizony mindent elénekel. Mégpedig úgy, hogy leszakad a fejünk... Dallamos, frissítő, romantikus, lüktető, érzelemgazdag és megunhatatlan. Magdi hozza a tőle megszokott minőséget, színvonalat. Gratulálunk!


Dalok a lemezről:
Érj hozzám
Jel
Éden
Adrenalin
Egyszer élsz
A könny csak hull
Tánc
Április
A vonaton
Tejút
Mosd fehérre

Írta: Nikkk

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Itt jártunk: A Honeybeast és a Prove bulijával búcsúztunk el idén a Budapest Parktól

Szívfacsaró, egyben csodálatos volt a Siklósi Örs emlékkoncert

Ilyen lett TKYD Félelem és Életerő könyve