Ugrás a fő tartalomra

Kádár Barbi: "Amikor megszületik egy dal, akkor úgy dédelgetjük, szeretgetjük, mint a gyermekünket"

Kádár Barbival először Antal Timi Elég klipforgatásán találkoztam, hiszen a mindig éneklő, mindig mosolygós csajok igazi jó barátnőkként támogatják egymást évek óta. Barbit eddig csak a színfalak mögött hallhattam énekelni, ám nemrégiben egy slágergyanús, nyári nótával rukkolt elő, amelyet a MonkeyBeats formációval közösen álmodtak meg.


Nikkk: Azoknak, akik most hallanak rólad először, mesélj egy picit magadról! Mióta érdekel a zene? Hol találkozhatott veled a közönség eddig?

Barbi: Debrecenben születtem és a mellette lévő faluban, Monostorpályiban nőttem fel. Általános iskolába még oda jártam és már itt elkezdődött a zene iránti érdeklődésem. Volt egy pár iskolai énekverseny, amiken részt vettem, illetve néptáncolni tanultam 10 évig. A néptáncban pedig az éneklés is fontos szerepet kap. Ezután Debrecenben tanultam tovább, a Dienes László Gimiben, ahol  a tanáraink is zenéltek (Dienes Band). Miközben a gimiben tanultam, jártam körülbelül két évig a Rocksuliba is, ahol szintén éneket tanultam, majd belekóstoltam gitározásba, amit végül külön tanároknál is elkezdtem tanulni. Komolyabban viszont a Kőbányai zene suliban kezdtem el foglalkozni az énekléssel. Itt tanultam a legtöbbet, hiszen nem csak az ének van főszerepben, hanem maga a zene. Beleláthattam, beletanulhattam abba, hogy miként épül fel az, amit hallok, és hogy milyen mögöttes tudás kell hozzá. Nagyon hálás vagyok az iskolának, hogy oda járhattam és tanulhattam és egy nagyszerű, kis családias közegbe kerültem. Szinte a második otthonommá vált, arról nem beszélve, hogy az elméleti és gyakorlati tudás mellett mi is kaptunk sok szerepet. Ugyanis, ha bármikor, bármilyen problémánk volt, akár lelkileg, akár szakmailag, nagyon sok támogatást kaptunk. A közönség korábban Debrecenben, a Rocksulis koncerteken láthatott, illetve néhány akusztikus koncerten. Most pedig a sulis együttessel vannak koncertjeink a Hangszert a kézbe program által. Ezenkívül egyelőre csak szórványosan vannak saját koncertjeim, de tervben van, hogy minél több lehetőség legyen arra, hogy megismerjenek többen is.

Nikkk: Fülbemászó kis szerzemény lett a Késő van. Honnan jött az ölet? Miért szereted ezt a dalt?

Barbi: A Késő van dal úgy született meg, hogy két régi jó barátom megcsinálta az alapot és megmutatták nekem, mint új szerzeményt. Ők már régebb óta szeretettel foglalkoztak ezzel az iránnyal, és megtetszett a dal lüktetése, energiája. Láttam benne potenciált. Lukács Gergely megírta hozzá a dalszöveget, és szépen-lassan összehoztuk ezt a kis dalocskát. Ez a szám a MonkeyBeats gyereke. Ezt azért emelem így ki, mert amikor megszületik egy dal, akkor úgy dédelgetjük, szeretgetjük, mint a gyermekünket. Jobb esetben a dal is több ember munkája által lesz egy teljes egész. Szeretem a MonkeyBeats gyermekét, ezért is vállaltam el, hogy részt veszek benne. Az én zenei stílusom egy picit más.

Nikkk: Milyen Kádár Barbi stílusa? 

Barbi: Mivel a Rocksuliban is és a mostani iskolámban is hangszerek vesznek körül, így én olyan zenét szeretnék, amit hangszerekkel veszünk fel. Egy gitárnak is megvan a maga története, amit el akar mondani az adott dalban. Ettől függetlenül nagyon szeretem ezt a számot és csak azt tudom mondani a srácoknak, hogy csak így tovább és máskor is szívesen dolgozom velük.


Nikkk: Hogy érezted magad a forgatás során?

Barbi: Ez volt az első klip, amiben főszerepet kaptam, így izgalmas volt a forgatás. Korábban  volt már szerencsém betekintést nyernem, hogy ez miként is zajlik, mert ott lehettem Antal Timi klipforgatásain. Sőt, a Közelebb című dal klipjében fel is tűnök egy dinnyével a kezemben. (nevet-szerk.) Izgultam azért, hogy milyen lesz magamat visszalátni a videóban, mert az ember önmagával szemben mindig kritikusabb. Ezt is meg kell szokni, bele kell rázódni. Nagyon jól éreztem magam, Bartók Csongor, a Falcon Features készítette el a klipet, nagyon profi módon. Egy napot szántunk a forgatásra, ami kevésnek mondható, ha ennyi helyszín van és ugyebár a nap sincs mindig fent az égen, hogy ragyogóan süssön nekünk. Szóval a megvalósítás a képzeleteinket is felülmúlta és nem utolsó szempont, hogy nagyon kedves és szerethető emberről beszélünk Csongor személyében. Ezúton is szeretném megköszönni a munkáját és türelmét hozzánk.

Nikkk: Milyen visszajelzéseket kaptál eddig?

Barbi: Eddig leginkább pozitív visszajelzést kaptam. A legtöbben szeretik a dalt, tetszik nekik a nyárias dallam. Így örülök, hogy sok emberhez eljutott és szívesen hallgatta végig, akár többször is, hiszen ezért zenélünk többek között... Hogy mások által is megértést nyerjünk a saját világunkban.

Megjegyzések

Népszerűek

"Az összes macsó életében megérkezik az a nő"- Száraz Tomi interjú a Retropoly musical kapcsán

Száraz Tomi mindössze tizenhét éves volt, amikor bekerült az ezredfordulón nagy népszerűségnek örvendő, három lemezt piacra dobó Picasso Branch fiúbandába. Kiválása után megkapta első külföldi szerződését, így bizonyíthatott énekesként Európa-szerte, emellett láthattuk az Operett Színházban (Rómeó és Júlia, Elisabeth, Oltári Srácok) vagy éppen a Madách Színházban (Jézus Krisztus Szupersztár). Mióta ismerem, sosem panaszkodott még arról, hogy fáradt lenne, pedig folyamatosan több projektben dolgozik (színész-énekes teendői mellett például fotózással is foglalkozik), ezer fokon ég. Tomi természetesen most sem unatkozik, most éppen a Retropoly musical csapatával járja az országot, valamint nemrég Erdélyben is bemutatkozott a produkció. Villáminterjú Száraz Tomival.

Nikkk: Kiknek ajánlanád a Retropolyt? Miért érdemes megnézni? Tomi: Őszintén, tényleg mindenkinek! Aki átélte a 90-es években, a Millenium környékén ezt a korszakot, szerette annak slágereit, annak ez a musical egy szuper noszta…

A valóságtól való szabadulásról, az álmokról írt dalt Claudia! Ma éjjel premier!

Amellett, hogy orvosként dolgozik Svájcban, valamint a Semmelweis Egyetem Doktori Iskolájának PhD-jelöltje még a zenei karrier építésére is marad energiája Claudiának. Az énekes-dalszerző első számát a nők társadalmi helyzetét fókuszba helyező Perfect jelentette, és azóta két nagylemezzel örvendeztette meg a nagyérdeműt. Most pedig itt van legújabb anyaga, a Ma éjjel.
A Ma éjjel klipjét Genf szívében forgatták és a videóban egy helyi hip-hop táncművész, Sabrina Paiano is feltűnik. A dal zenéjét maga az előadó, szövegét pedig Major Eszter szerezte.
"A dal témája két síkon mozog. Egyrészt egy féktelen parti keretében a valóságtól való szabadulásról, ezt a house-jellegű hangszerelés is erősíti zeneileg, másfelől pedig a lélek halhatatlanságáról és végtelen teremtő erejéről szól. Spirituális megközelítésből sokak szerint lelkünk az álmok során elhagyja testünket, így erre is szerettünk volna a szövegben utalást tenni." - kezdte a BSIDE Hungary-nek a jövőre svájci és brit turnéra …

Brutális lett TKYD Kis nagy ember lemeze

16 dallal megjelent TKYD legújabb, Kis nagy ember albuma. Már a dalok címeiből is kiderül, hogy nem egy langyos, átlagos korongot kaptunk, hiszen olyan számok kaptak helyet rajta, mint az Égszínkék, az Üzenet, a Ha, az Őkettő, a Hajolj meg, az Álomölő, illetve a brutál alapot jelentő Valhalla (közr. Dj Fegz). Persze találhatunk néhány közreműködőt is Phat (A trón), ILLusion (Csak megyek), Antal (Sárvérű), vagy éppen Day (A játékmester) személyében. 
Vannak alkotások, amelyeket kötelező könyvvé, filmmé, vagy éppen albummá tennék a felnövekvő generáció számára. Ilyen például a szabadság fontosságát tökéletesen bemutató Szabadság, szerelem című 2006-os film, vagy éppen TKYD legújabb albuma. Ez a korong egy igazi mankó, és ha a fiatalság ebből a lemezből kapna egy igazán hű, tiszta, és mély képet a sokszor műanyag világról, az élet működéséről, már nem lennének akkora bajok a fejekben. Tkyd azon kevesek közé tartozik, aki nem csak jól rappel, de jó témákat is fog meg bombabiztos szövegekk…