Ugrás a fő tartalomra

A Galantis új dimenziókba repít minket lemezével

A hazánkba idén kétszer is ellátogató svéd producer duó pénteken adja ki második albumát ‘The Aviary’ néven. A lemezen olyan dalok köszönnek vissza, mint a ‘Hunter’, a ‘Love On Me’, a ‘No Money’ és a legújabb ‘Girls on Boys’.

A ‘The Aviary’ a svéd duó előző, 2014-ben megjelent ‘The Pharmacy’ című lemezét követi, amely első helyen végzett a Billboard Dance Chart-on a ‘Peanut Butter Jelly’ és ‘Runaway (U&I)’ című számainak köszönhetően. Utóbbi 7 országban lett aranylemez és két Grammy-jelölést hozott a Galantisnak.

Amíg az előző albumot tradicionális körülmények között, egy stúdióban írták, a ‘The Aviary’ turnézás közben készült. A változó körülményekre a címek is utalnak: az előző steril gyógyszertárból a mostani lemez egyenesen egy madárházba vezet. Chris meg is magyarázta a címválasztást: „Bementem egy madárházba Hong Kongban, és hirtelen egy teljesen más világban találtam magam. Gyönyörű madarak röpködtek körülöttem, minden olyan valósnak és természetesnek tűnt, de közben tudtam, hogy nem az. Úgy éreztem, hogy pontosan ez történik velünk dalszerzés közben is. Az elménk egy madárház, a mi feladatunk csak annyi, hogy bemenjünk és megtaláljuk a szépséget benne.”


A madárház hasonlat végighúzódik a beharangozó dalok vizuáljában is: a madárfejes borítókon kívül a klipekben is visszatérő elemek a színes tollak, csőrök, madár külsők.

A ‘The Aviary’ holnap lesz elérhető a polcokon és a digitális zenei szolgáltatóknál, és csavarja el a fejünket egy másik, színesebb világ irányába - természetesen csak, ha hagyjuk.

Megjegyzések

Népszerűek

Nyílt levél Rúzsa Magdihoz. Gondolataim a Budapest Parkos buli után.

Kedves Rúzsa Magdolna!
Kérlek tisztelettel, ne vedd sértésnek, hogy ebben a bejegyzésben nem magázódva szólok majd hozzád. Számtalan koncertbeszámolót, kritikát készítettem már, azonban most mégis máshogy, más formában szedném össze gondolataimat a mai, teltházas Budapest Parkos koncerted kapcsán. Szólhatna ez a cikk arról, hogy a repertoárod igen színes, jól felépített és halhattunk többek között olyan dalokat, mint a Mona Lisa, az Aduász, az Egyszer élsz, a Légzés vagy éppen a Nélküled. Írhatnám azt is, hogy betöltötted az egész színpadot, hogy irdatlan jó kondival, energiával toltad végig az elsőtől az utolsó percig. Kiemelhetném azt is, hogy a lehető legjobb zenészekkel vetted körbe magad. Írom is, mert mind-mind igaz.
Most viszont egészen más dologra hívnám fel a figyelmed, mert biztos vagyok benne, hogy te odab(f)ent sok mindent máshogy éltél meg ma. Láttam, hogy zavarba jöttél, amikor összecsuklott a mikrofon állványod, sőt hébe-hóba el is dőlt a szerkezet. Azt is láttam, a…

Audiopoeta: "A gyerekkoromat is gyászoltam az ő elvesztésével" - Interjú, itt a dal!

Audiopoeta áprilisban rukkolt elő Fej vagy íráscímű dalához forgatott klipjével. A formáció ezúttal egy komolyabb hangvételű szerzeménnyel lepte meg közönségét. Az Aludj jól az elmúlásról, azon belül azoknak a kisállatoknak a túlságosan rövidke életéről szól, akiket családtagokként szeretünk, így vélhetően ezzel a dallal sokan könnyedén azonosulnak majd.
„A dalt egy nagyon fontos élőlény elvesztése ihlette. 15 esztendeje, amikor 11 éves voltam, találtam egy kismacskát a kilencedik kerületben. Természetesen nem volt kérdés, hogy hazaviszem-e, így aztán végigkísérte az egész eddigi életem.” – kezdte a produkció frontembere. „Jóban és rosszban ott volt velem, többek között az édesanyám halálakor, vagy éppen jó pár szerelmi dráma tanúja is ő volt. Sokszor az emberek ki-be mászkálnak az életünkben, de ezek a kisállatok mindig ott vannak velünk, biztos pontot adnak számunkra. Édesanyám betegsége miatt hamar fel kellett nőnöm, így az egyetlen gyermeteg játékot és jókedvet ez a négylábú jelent…

CéAnne: „Iszonyatosan nagy energiákat sugároznak” – Az új klipről beszélgettünk

Ha valakinek angyali hangja van hazánkban, akkor az CéAnne. Az előadó januárban jött ki a Find Da One klipjével, most pedig igazi girlpower anyaggal jelentkezik. They Don't Know-ról a Hősökkel közös Budapest Parkos fellépés után beszélgettünk Annával. CéAnne leginkább angol nyelvű előadókat hallgat, főleg karibi, afrikai gyökerekkel rendelkező angol hölgyeket, így nem csoda, hogy ez az anyag is ezen a nyelven jött létre. A dal producere Ádám Péter (Sonar Bistro) volt; a mastert pedig Joeker készítette. 
„Ez a dal egy elég elfoglalt időszakomban született meg, amikor nagyon fáradt voltam már és végre lett egy szabad estém. Decemberben vettem egy gitárt, elkezdtem rajta ügyködni és januárban, a Find Da One megjelenése után néhány nappal, fél óra alatt meglett ennek a dalnak a váza. Sok olyan előadót hallgatok, akik sikert sikerre halmoznak. Ezen az estén egy picit sajnáltam magam, hogy én miért nem tartok ott, ahol ők és többek közt ez ihlette ezt a dalt.” – kezdte az énekesnő.
„Ugyan…