Ugrás a fő tartalomra

Brutális volt Kállay Saunders Grind lemezbemutatója!

Tegnap este az Akvárium Klubban mutatta be második nagylemezét (GRIND) a Kállay-Saunders Band. A KSB formációval először tavaly márciusban találkoztam a Jazzyben, ezzel a bulival pedig igen magasra tették a lécet a srácok (ezt a fellépést választottuk az év legjobbjának).

Andrást még a Megasztárban ismerhettük meg, ám egészen hamar érezni lehetett, hogy ő nem az a figura lesz, aki eltűnik a süllyesztőben. Kivételes tehetség, számaiban nem csak az elvesztett szerelmek után kesereg, hanem olyan komoly témákat is megragad, mint az erőszak, vagy éppen az öngyilkosság. Irdatlan zeneiség, alázat, mély tartalmak, pofátlan lazaság, ilyen és ehhez hasonló jelzők jutnak róla eszembe.

Nem titok hát, hogy a tegnapi bulin is sokat vártam tőle és a fiúktól, és szerencsére nem kellett csalódnom annak ellenére sem, hogy a hangosítás nem volt a legjobb (ez mondjuk nem az ő hibájuk). A KSB előtt ugyanis a Soul Surge melegítette be a közönséget picit több mint fél órán át. Ez a banda tökéletes választás volt, a pop, és hip-hop jegyekkel rendelkező csapat abszolút kellemes meglepetés lett számomra. Aztán érkezett a színpadra a főhős és zenekara. Lendületes, energikus este elé néztünk, ahol az új szerzemények mellett olyan már ismert nótákat hallhattunk, mint a Tonight, a Who we are, a Grind vagy éppen a legújabb sláger, a Nachos. Hogy milyen a második nagylemez? Világszínvonalú! A pofátlanul jól összerakott zenekar hatalmas segítsége Andrásnak abban, hogy itthon is egyre nagyobb teret nyerhessen a trap műfaja. Az énekes igazán kiforrott előadóvá vált az eltelt évek során, és többször megjegyeztem már, hogy ez az a formáció, amelyről abszolút hiszem, hogy világhírnévre érdemes. Nos, ez immáron lehet, hogy be is következik, hiszen András az elmúlt hetekben Los Angelesben járt, ahol többek között két lemezkiadóval tárgyalt. Az egyik cég előadó, a másik pedig dalszerző szinten gondol Andrásra.

Az este során persze vendégek is érkeztek a színpadra, az egyik a BSW formáció élőzenekaros felállása volt, akik több dallal is megörvendeztették a nagyérdeműt. Így csendült fel például Mosoly című számuk, illetve a főhőssel közös Elveszek is. A másik extra fellépő pedig a zseniális Tolvai Reni volt, aki két nótában is közreműködött. Az egyiket itt hallhattuk először, és ez is megtalálható lesz a második KSB albumon. Nem szeretnék róla sokat elárulni, de hidd el, érdemes lesz megvásárolnod ezt az albumot, már csak ezért a dalért is! Kedves fiúk (Soul Surge, BSW, KSB) és Reni, köszönet az újabb élményért!









Fotók és szöveg: nikiahatos

Megjegyzések

Népszerűek

Nyílt levél Rúzsa Magdihoz. Gondolataim a Budapest Parkos buli után.

Kedves Rúzsa Magdolna!
Kérlek tisztelettel, ne vedd sértésnek, hogy ebben a bejegyzésben nem magázódva szólok majd hozzád. Számtalan koncertbeszámolót, kritikát készítettem már, azonban most mégis máshogy, más formában szedném össze gondolataimat a mai, teltházas Budapest Parkos koncerted kapcsán. Szólhatna ez a cikk arról, hogy a repertoárod igen színes, jól felépített és halhattunk többek között olyan dalokat, mint a Mona Lisa, az Aduász, az Egyszer élsz, a Légzés vagy éppen a Nélküled. Írhatnám azt is, hogy betöltötted az egész színpadot, hogy irdatlan jó kondival, energiával toltad végig az elsőtől az utolsó percig. Kiemelhetném azt is, hogy a lehető legjobb zenészekkel vetted körbe magad. Írom is, mert mind-mind igaz.
Most viszont egészen más dologra hívnám fel a figyelmed, mert biztos vagyok benne, hogy te odab(f)ent sok mindent máshogy éltél meg ma. Láttam, hogy zavarba jöttél, amikor összecsuklott a mikrofon állványod, sőt hébe-hóba el is dőlt a szerkezet. Azt is láttam, a…

Audiopoeta: "A gyerekkoromat is gyászoltam az ő elvesztésével" - Interjú, itt a dal!

Audiopoeta áprilisban rukkolt elő Fej vagy íráscímű dalához forgatott klipjével. A formáció ezúttal egy komolyabb hangvételű szerzeménnyel lepte meg közönségét. Az Aludj jól az elmúlásról, azon belül azoknak a kisállatoknak a túlságosan rövidke életéről szól, akiket családtagokként szeretünk, így vélhetően ezzel a dallal sokan könnyedén azonosulnak majd.
„A dalt egy nagyon fontos élőlény elvesztése ihlette. 15 esztendeje, amikor 11 éves voltam, találtam egy kismacskát a kilencedik kerületben. Természetesen nem volt kérdés, hogy hazaviszem-e, így aztán végigkísérte az egész eddigi életem.” – kezdte a produkció frontembere. „Jóban és rosszban ott volt velem, többek között az édesanyám halálakor, vagy éppen jó pár szerelmi dráma tanúja is ő volt. Sokszor az emberek ki-be mászkálnak az életünkben, de ezek a kisállatok mindig ott vannak velünk, biztos pontot adnak számunkra. Édesanyám betegsége miatt hamar fel kellett nőnöm, így az egyetlen gyermeteg játékot és jókedvet ez a négylábú jelent…

CéAnne: „Iszonyatosan nagy energiákat sugároznak” – Az új klipről beszélgettünk

Ha valakinek angyali hangja van hazánkban, akkor az CéAnne. Az előadó januárban jött ki a Find Da One klipjével, most pedig igazi girlpower anyaggal jelentkezik. They Don't Know-ról a Hősökkel közös Budapest Parkos fellépés után beszélgettünk Annával. CéAnne leginkább angol nyelvű előadókat hallgat, főleg karibi, afrikai gyökerekkel rendelkező angol hölgyeket, így nem csoda, hogy ez az anyag is ezen a nyelven jött létre. A dal producere Ádám Péter (Sonar Bistro) volt; a mastert pedig Joeker készítette. 
„Ez a dal egy elég elfoglalt időszakomban született meg, amikor nagyon fáradt voltam már és végre lett egy szabad estém. Decemberben vettem egy gitárt, elkezdtem rajta ügyködni és januárban, a Find Da One megjelenése után néhány nappal, fél óra alatt meglett ennek a dalnak a váza. Sok olyan előadót hallgatok, akik sikert sikerre halmoznak. Ezen az estén egy picit sajnáltam magam, hogy én miért nem tartok ott, ahol ők és többek közt ez ihlette ezt a dalt.” – kezdte az énekesnő.
„Ugyan…