Ugrás a fő tartalomra

Az Intergalactic Lovers lesz a MY BABY előzenekara

Durva belga-holland táncos estére számíthatunk november 14-én a Dürer Kertben: a sámánisztikus vodoo-blues-ot játszó MY BABY előzenekara a szintén visszatérőnek számító Intergalactic Lovers lesz, akik lebegős, álomszerű zenéjükkel táncoltatnak meg bennünket.

A belga Intergalactic Lovers minden értelemben úton van. A csapat hosszú utat tett meg elhagyva a romos, egykori gyárépületet, amely első két lemezük megjelenésekor bázisukként szolgált, azóta bejárták Európa szinte minden szegletét, sőt, azon is túl. A folyamatos úton levés pedig nagyban hozzájárult az új lemezükhöz.


Új, Exhale c. lemezük szeptemberben jelent meg, ami ütős electro-rock lüktetésével az Interpol, a The Cure vagy éppen a Yeah Yeah Yeahs vérvonalát követik. „Minden albumunkkal egy lépéssel tovább haladtunk, hiszen ahogy idősebb vagy fejlődsz és az is megváltoztat, ami a világban történik” – magyarázza Lara Chedraoui, a kvartett énekesnője. „Mi barátok vagyunk, család vagyunk, és minél messzebb utazol, arra inspirál, hogy különböző dolgokat is írj”.

Az Exhale-t két angol stúdióban rögzítették – a leedsi The Chairworksben és a Worcestershire-i Vale Studios-ban – a felvételeket Gil Norton irányította (aki dolgozott már többek között a Foo Fighters-zel és a Pixies-zel is) és Ted Kensen masterelte. A zenekar új lemezét már Belgium egyik legsikeresebb fiatal zenekaraként jelentették meg, hozzánk pedig két évvel ezelőtti szuper koncertjük után térnek most vissza a MY BABY előtt. És hogy tovább fokozzuk a jó híreket, november 14-én az Intergalactic Lovers kísérőzenekara, a Lee Anderson is velünk lesz, akik durván faragott, blues vezérelte folk dalaikkal olvasztják meg a szíveket. A MY BABY tagjai a legősibb, ösztönös zenéből táplálkoznak, koncertjeik mint a törzsi szertartások, ahol egyfajta örvénylő extázisba ránt át a zene és a tánc élvezete. A zenekar most megjelent, Prehistoric Rhytm harmadik albumával pedig tényleg leástak a gyökerekig.

A MY BABY zenéjére leginkább a spirituális dallamok, a sámáni rituálék hipnotikus kísérő zenéje hatott, melyeknek a gyökerei több ezer éven keresztül nyomon követhetőek – ahogy a zenéé is. A Prehistoric Rhytm album megírása közben maga ez a “nyomozás” és a “személyes” elképzelések kerültek a középpontba. Ennek során a zenekar néhány olyan rituálét fedezhetett fel, melyek még ma is léteznek és jól tükrözik, hogy mennyi kulturális tevékenység öröklődött az ősi hagyományokból a kortárs kultúrára.

A zenekar ennek hatására élő koncertjeit is új szinte emelte, hogy a fény, a látvány és a zene kombinációja életre keltse az albumot és egy törzsi ünnepséghez hasonló világot teremtsenek meg fellépéseiken, a törzsi szeánszukon pedig mi is extázisba kerülhetünk november 14-én, a Dürer Kertben.


Megjegyzések

Népszerűek

Nyílt levél Rúzsa Magdihoz. Gondolataim a Budapest Parkos buli után.

Kedves Rúzsa Magdolna!
Kérlek tisztelettel, ne vedd sértésnek, hogy ebben a bejegyzésben nem magázódva szólok majd hozzád. Számtalan koncertbeszámolót, kritikát készítettem már, azonban most mégis máshogy, más formában szedném össze gondolataimat a mai, teltházas Budapest Parkos koncerted kapcsán. Szólhatna ez a cikk arról, hogy a repertoárod igen színes, jól felépített és halhattunk többek között olyan dalokat, mint a Mona Lisa, az Aduász, az Egyszer élsz, a Légzés vagy éppen a Nélküled. Írhatnám azt is, hogy betöltötted az egész színpadot, hogy irdatlan jó kondival, energiával toltad végig az elsőtől az utolsó percig. Kiemelhetném azt is, hogy a lehető legjobb zenészekkel vetted körbe magad. Írom is, mert mind-mind igaz.
Most viszont egészen más dologra hívnám fel a figyelmed, mert biztos vagyok benne, hogy te odab(f)ent sok mindent máshogy éltél meg ma. Láttam, hogy zavarba jöttél, amikor összecsuklott a mikrofon állványod, sőt hébe-hóba el is dőlt a szerkezet. Azt is láttam, a…

Audiopoeta: "A gyerekkoromat is gyászoltam az ő elvesztésével" - Interjú, itt a dal!

Audiopoeta áprilisban rukkolt elő Fej vagy íráscímű dalához forgatott klipjével. A formáció ezúttal egy komolyabb hangvételű szerzeménnyel lepte meg közönségét. Az Aludj jól az elmúlásról, azon belül azoknak a kisállatoknak a túlságosan rövidke életéről szól, akiket családtagokként szeretünk, így vélhetően ezzel a dallal sokan könnyedén azonosulnak majd.
„A dalt egy nagyon fontos élőlény elvesztése ihlette. 15 esztendeje, amikor 11 éves voltam, találtam egy kismacskát a kilencedik kerületben. Természetesen nem volt kérdés, hogy hazaviszem-e, így aztán végigkísérte az egész eddigi életem.” – kezdte a produkció frontembere. „Jóban és rosszban ott volt velem, többek között az édesanyám halálakor, vagy éppen jó pár szerelmi dráma tanúja is ő volt. Sokszor az emberek ki-be mászkálnak az életünkben, de ezek a kisállatok mindig ott vannak velünk, biztos pontot adnak számunkra. Édesanyám betegsége miatt hamar fel kellett nőnöm, így az egyetlen gyermeteg játékot és jókedvet ez a négylábú jelent…

CéAnne: „Iszonyatosan nagy energiákat sugároznak” – Az új klipről beszélgettünk

Ha valakinek angyali hangja van hazánkban, akkor az CéAnne. Az előadó januárban jött ki a Find Da One klipjével, most pedig igazi girlpower anyaggal jelentkezik. They Don't Know-ról a Hősökkel közös Budapest Parkos fellépés után beszélgettünk Annával. CéAnne leginkább angol nyelvű előadókat hallgat, főleg karibi, afrikai gyökerekkel rendelkező angol hölgyeket, így nem csoda, hogy ez az anyag is ezen a nyelven jött létre. A dal producere Ádám Péter (Sonar Bistro) volt; a mastert pedig Joeker készítette. 
„Ez a dal egy elég elfoglalt időszakomban született meg, amikor nagyon fáradt voltam már és végre lett egy szabad estém. Decemberben vettem egy gitárt, elkezdtem rajta ügyködni és januárban, a Find Da One megjelenése után néhány nappal, fél óra alatt meglett ennek a dalnak a váza. Sok olyan előadót hallgatok, akik sikert sikerre halmoznak. Ezen az estén egy picit sajnáltam magam, hogy én miért nem tartok ott, ahol ők és többek közt ez ihlette ezt a dalt.” – kezdte az énekesnő.
„Ugyan…