Ugrás a fő tartalomra

Petruska jazzre hangolva

Petruska Hovatovább című, most induló koncertsorozatával egy olyan útkereső fázisba enged betekintést közönségének, melybe ritkán nyílik lehetőségük. Különféle műfajok, felállások és különleges vendégek kísérik útján. Az első alkalommal a jazz mezején kalandozik Oláh Dezső, zongoraművész kíséretével november 21-én, az Opus Jazz Clubban.

Mikor jön az új album? – teszik fel a kérdést gyakorta zenészeknek, miközben az új és a régi lemez közötti időszak éppoly izgalmas egy zenész életében, mint maga az alkotás. Mert a két korong közötti időszak maga az ihletgyűjtés, egy izgalmas utazás, ahol a művész újra felfedezi a körülötte lévő világot és benne a saját helyét. Most, Petruska Hovatovább koncertjeivel éppen ezt a falat dönti le, hiszen koncertjein minden alkalommal új oldaláról ismerhetjük meg a dalszerző énekest. Nem titok, hogy az eseménysorozat létrejöttének fő célja az útkeresés, azonban ennek felvállalása és közönséggel való megosztása egészen egyedülálló, őszinte gesztus, amivel Petruska tulajdonképpen éppen erre az ihletgyűjtő útra invitálja meg rajongóit is.


A Dal 2016 felfedezettje és a 2017-es Nagy-szín-pad! elődöntőse a jövő év nagy részét kitevő koncerteken két sikeres nagylemeze után a készülő harmadikhoz keres új ihletet. És hogyan zajlik ez az útkeresés? Úgy, hogy egy koncertsorozat erejéig különféle felállásokban és stílusokban hallgathatjuk meg a jól ismert Petruska-dalokat. És honnan az ötlet?

„A Trouble in My Mind megírásakor úgy éreztem, nincs semmi üzenetem, viszont arra gondoltam, miért ne épp erről szóljon a dal? Eleinte kockázatosnak éreztem egy ilyen jellegű kitárulkozást, de aztán pont ez a dal repített eddig a legmesszebbre. Miért ne engedhetnék meg magamnak egy hasonló játékot a produkció egészével is?” – meséli Petruska András.

Teszi mindezt hol különböző műfajból érkező neves vendégművészek segítségével, hol új stílusok, különböző zenekari felállások kipróbálásával, mielőtt a következő zenei fejezetébe lépne. Egyedülálló, határtalan fantázia, játékos, formabontó, szabadság - ezt nem szokták megengedni maguknak a zenészek.

A Hovatovább koncertek első alkalmával, november 21-én Petruska a jazz mezején kalandozik és ebben Oláh Dezső zongoraművész lesz a partnere az Opus Jazz Clubban. Az 1986-ban született Oláh Dezső zeneszerző és zongorista Magyarország egyik legtehetségesebb és legrangosabb fiatal zenésze. A Junior Prima díjas jazz-zongorista zenei pályafutását számtalan szakmai díj és a lehető legváltozatosabb zenei együttműködések szegélyezik. A duó kifejezetten erre az alkalomra átdolgozott, újraharmonizált Petruska-szerzeményekkel és néhány kedvenc standarddel készül, de a műsorban természetesen megszólal majd a Temesvári Bence hegedűssel alkotott hagyományos felállás is.

Időpont: 2017. 11. 21. 21.00
Helyszín: Opus Jazz Club
Jegyárak: 2500 Ft

Megjegyzések

Népszerűek

Odaszúr Dér Heni új Sztorija

Itthon rap, hiphop vonalon leginkább férfi előadók bizonyítanak, a női próbálkozások gyakran iszonyatosan gyengére sikerednek, aminek az az oka, hogy sokszor nagyon nem hitelesek a hölgyek, és  mind szövegileg, mind technikailag túlságosan erőltettettek ezek az anyagok (Tisztelet a kivételnek).Dér Heni 2013-ban indította el szólókarrierjét, és sokakat meglepett, amikor a Sugarloaf zenekarból való kiválását követő első interjúiban elárulta, hogy hozzá mindig is a rap, hip-hop, r&b műfajai álltak legközelebb. Most azonban már magyar Fergieként, illetve Nicki Minajként említik a tehetséget tegnap megjelent videoklipje, a Sztori alatt. Mondjuk tett is azért, hogy elfogadják ebben a szókimondó, arcpirító irányban. Látható, érezhető, hogy nagyobb közönséghez jutottak el az elmúlt öt esztendőben a pimaszabb, pikánsabb, dögösebb dalai (Ég veled, Szemtelen), mint mélyebb, érzelmesebb lírái (Mi lett veled).
A Sztori (Szöveg: Dér Heni, Burai Krisztián. Zene: Burai Krisztián) számomra kéz a k…

Szegedtől az első saját klipig. Interjú Szélinger Annával

Szélinger Annát (CéAnne) én már csak a Hősök zenekar vokalistájaként ismertem meg tavalyelőtt, de sokan még a reggae szcénában figyeltek fel tehetségére. Az ukulele hazai nagyköveteként is számon tartott énekesnővel beszélgettünk a kezdetekről, szeretett hangszeréről, kazettájáról, a Hősökről, valamint az aktualitást jelentő első saját klipjéről is. Fotó: Kőfaragó Zsuzsi
nikiahatos:Kezdjünk egy már egészen biztosan ismerős kérdéssel. Hogy jött az életedbe a zene? Hogyan érkeztél meg te a zenei életbe? CéAnne:Énekkaros voltam, és zongoráztam is általános iskolában, bár az a tudás már eléggé elenyészett azóta. Hat éven át jártam klasszikus hangképzésre, Szegeden, ahol felnőttem. Az egész könnyűzenei pályafutásom onnan indult, hogy apukám Etiópia-szakértő. Egészen kicsi voltam, amikor bekerültem ebbe a közösségbe, például a táborként elindult a Reggae Campre, ami fesztivállá nőtte ki magát. Apukám sokat járt oda, Etiópiával és a raszta kultúrával kapcsolatos előadásokat tartott, és időköz…

Anymood: "Érzelmi alapon írunk zenét"

Bencsik Tamarát sokan a 2008-as Megasztárban ismerték meg. A dögös, tehetséges lány jelenleg az Anymood duójában állja meg helyét, ahol párjával együtt (Aydan) szolgáltatja a talpalávalót.
Mi az Anymood története? Hogyan ismerkedtetek meg egymással? 
Aydan: Mindketten ismerjük a legendás hajógyári szigetet, ahol közel 10 évig voltam rezidens. Tamara pedig nem csak a hangja, de a férfimagazinokban tett pózai miatt is népszerű. Bevallom, nekem az utóbbi kapcsán ugrott be először, hogy ki is ő. Utólag tudtam meg, hogy a művésznő már régen kifigyelt magának a pult mögül, hiszen fellépései után gyakran megjelent nálunk, és mulatott a zenéimre. Aztán az egyik oldalon írt rám először, és elmondta, hogy tetszik neki, amit képviselek. Kiderült, hogy producerkedik, és 100%-ban egyezik a zenei ízlésünk. Innentől elindultak köztünk az ötletcserék, majd megszületett az első közös számunk, mely a mai napig az egyik legkedveltebb dalunk, az OVER.

Mitől más ez a formáció, mint a többi?
Aydan: Elsősorban …