Ugrás a fő tartalomra

Mindenki táncolt Majka & Curtis ARÉNA Show-ján

Nagyot durrantott jól felépített, fergeteges show-jával Majka és Curtis. Majkát 15 éve már, hogy az ország megismerhette, az egykori valóságshow-hős mára a rap műfaj egyik legnépszerűbb művésze (igen, művésze), aki szókimondó szövegeivel, őszinte stílusával fűszerezi szerzeményeit. 

Volt már lehetőségem látni őket fesztiválon, klubban, illetve a Budapest Park is és mindig minőségi produkciót tettek le a színpadra. Így hát nagyon kíváncsi voltam, hogy mit kezd a formáció egy teltházas Arénával. A srácok (és Zsuzsi) nem jöttek zavarba, jól összeszokott csapatként, megérett produkcióként szórakoztatták tizenháromezres nagyérdeműt. A repertoár izgalmasan épült fel, kaptunk bőven régi és új szerzeményeket is, így csendült fel többek között az Ezek a lányok, a Tündi bündi, a Csak te létezel, a Test öregszik, az Elvitted a szívemet, a Belehalok, a Bomba vagy Baby, a Valahonnan, a Partykarantén, vagy éppen a Mindenki táncol.

Lehet szeretni, vagy nem szeretni a két főhős személyét, de kétségtelen, hogy dalaik nem a semmiről szólnak, és igencsak időtálló darabok, amelyekkel bármikor könnyedén azonosul az ember. Időnként kissé éles nyelvük pedig rendkívül gyorsan, ámulatba ejtően pörög, nem véletlenül mondom, hogy ők a műfaj egyik legjobb formációja. Majka és Curtis mögött pedig rendkívül jól összeszokott, bombabiztos zenekar áll, olyan zenészekkel, mint Vető Péter (gitár), Deseő Balázs (billentyű), Zsedényi Dani (dob), Kolta Gergely (basszus), vagy éppen Dj Gerysson. És akkor még nem beszéltünk hazánk egyik legjobb vokalistahölgyéről, Kollányi Zsuzsiról. Ő az a hang, aki minden, már amúgy is tökéletes dalhoz hozzáteszi azt a pluszt, amitől ezek a számok, fellépések valóban maradandó élményként rakódnak el bennünk. Zsuzsi stabilan ereszti ki a hangját, és ha valakiben éppen összetört a világ, elég csak őt nézni és hallgatni, hogy percek alatt jobb kedvre derüljön. Nem csak Majka és Curtis, de bizony Zsuzsi is nagyon jól bánik a közönséggel. Külön szimpatikus, hogy Majka nem nyomja el, nem tolja el vokalistáját és a mintha nem csak a rajongókkal, de a stáb minden tagjával együtt lélegezne. A csomagolással sem volt gond, láttunk a koncert során egy banyahajszás, humoros és szuper képi világú kisfilmet, remek grafikai elemeket, konfetti záport, nemzeti színeket sugárzó reflektorokat, roppant ügyes táncosokat, és a megtelt Aréna több kivetítőről is követhette az est főhőseit. Persze egy nagykoncerthez vendégek is dukálnak. Eleve Király Viktor zenekara melegítette be az érkező tömeget, de színpadra lépett Horváth Tamás (Emlékszem Júliusra), Pápai Joci (Origo),  BLR (BLABLABLA), és a BSW (Semmi gond) is.

A koncert egy pontján különleges újragondolásban, egymás után csendült fel az Ítélet helyett és a Magyar vagyok. Ebben a velős, elgondolkodtató tálalásban közvetítette Majka az este egyik legfontosabb üzenetét, ami alighanem az volt, hogy mindegy, hogy kinek milyen a bőre színe, a származása, vagy bármi egyéb tulajdonsága, jellemzője, címkéje, ugyanis csak kétféle ember létezhet. Ahogy édesapjától is tanulta: a jó és rossz emberek, és egyáltalán nem nehéz feladat szeretni, de legalábbis elfogadni egymást. 

Talán ezért is lehet, hogy a közönség, amelyben az 5 éves kislánytól a 65 esztendős nagymamáig mindenki megtalálható volt, szinte fáradhatatlanul tombolt, valamint olyan ismert előadók is kíváncsiak voltak a bulira, mint Dér Heni, Miss Mood és Rico, vagy éppen Hajós András.

Gratulálok!











Szöveg és fotó: nikiahatos

Megjegyzések

Népszerűek

Nyílt levél Rúzsa Magdihoz. Gondolataim a Budapest Parkos buli után.

Kedves Rúzsa Magdolna!
Kérlek tisztelettel, ne vedd sértésnek, hogy ebben a bejegyzésben nem magázódva szólok majd hozzád. Számtalan koncertbeszámolót, kritikát készítettem már, azonban most mégis máshogy, más formában szedném össze gondolataimat a mai, teltházas Budapest Parkos koncerted kapcsán. Szólhatna ez a cikk arról, hogy a repertoárod igen színes, jól felépített és halhattunk többek között olyan dalokat, mint a Mona Lisa, az Aduász, az Egyszer élsz, a Légzés vagy éppen a Nélküled. Írhatnám azt is, hogy betöltötted az egész színpadot, hogy irdatlan jó kondival, energiával toltad végig az elsőtől az utolsó percig. Kiemelhetném azt is, hogy a lehető legjobb zenészekkel vetted körbe magad. Írom is, mert mind-mind igaz.
Most viszont egészen más dologra hívnám fel a figyelmed, mert biztos vagyok benne, hogy te odab(f)ent sok mindent máshogy éltél meg ma. Láttam, hogy zavarba jöttél, amikor összecsuklott a mikrofon állványod, sőt hébe-hóba el is dőlt a szerkezet. Azt is láttam, a…

Audiopoeta: "A gyerekkoromat is gyászoltam az ő elvesztésével" - Interjú, itt a dal!

Audiopoeta áprilisban rukkolt elő Fej vagy íráscímű dalához forgatott klipjével. A formáció ezúttal egy komolyabb hangvételű szerzeménnyel lepte meg közönségét. Az Aludj jól az elmúlásról, azon belül azoknak a kisállatoknak a túlságosan rövidke életéről szól, akiket családtagokként szeretünk, így vélhetően ezzel a dallal sokan könnyedén azonosulnak majd.
„A dalt egy nagyon fontos élőlény elvesztése ihlette. 15 esztendeje, amikor 11 éves voltam, találtam egy kismacskát a kilencedik kerületben. Természetesen nem volt kérdés, hogy hazaviszem-e, így aztán végigkísérte az egész eddigi életem.” – kezdte a produkció frontembere. „Jóban és rosszban ott volt velem, többek között az édesanyám halálakor, vagy éppen jó pár szerelmi dráma tanúja is ő volt. Sokszor az emberek ki-be mászkálnak az életünkben, de ezek a kisállatok mindig ott vannak velünk, biztos pontot adnak számunkra. Édesanyám betegsége miatt hamar fel kellett nőnöm, így az egyetlen gyermeteg játékot és jókedvet ez a négylábú jelent…

CéAnne: „Iszonyatosan nagy energiákat sugároznak” – Az új klipről beszélgettünk

Ha valakinek angyali hangja van hazánkban, akkor az CéAnne. Az előadó januárban jött ki a Find Da One klipjével, most pedig igazi girlpower anyaggal jelentkezik. They Don't Know-ról a Hősökkel közös Budapest Parkos fellépés után beszélgettünk Annával. CéAnne leginkább angol nyelvű előadókat hallgat, főleg karibi, afrikai gyökerekkel rendelkező angol hölgyeket, így nem csoda, hogy ez az anyag is ezen a nyelven jött létre. A dal producere Ádám Péter (Sonar Bistro) volt; a mastert pedig Joeker készítette. 
„Ez a dal egy elég elfoglalt időszakomban született meg, amikor nagyon fáradt voltam már és végre lett egy szabad estém. Decemberben vettem egy gitárt, elkezdtem rajta ügyködni és januárban, a Find Da One megjelenése után néhány nappal, fél óra alatt meglett ennek a dalnak a váza. Sok olyan előadót hallgatok, akik sikert sikerre halmoznak. Ezen az estén egy picit sajnáltam magam, hogy én miért nem tartok ott, ahol ők és többek közt ez ihlette ezt a dalt.” – kezdte az énekesnő.
„Ugyan…