Ugrás a fő tartalomra

Az álmok valóra válnak. Magyar producer készítette a La Bouche új zenéjét. Interjú!

Mirko Milan Milosevits tökéletes példa arra, hogy a zenész is csak egy ember, és hogy az álmok bizony itt, Magyarországon is valóra válhatnak (Hála a tehetségnek, szorgalomnak, kitartásnak!). A producer a La Bouche formáció dalain nőtt fel, nemrég pedig ő készíthette el a 90-es évek egyik legnépszerűbb csapatának (1996-ban ASCAP-díjban is részesültek) legújabb dalát.
nikiahatos: Miért kedveled a La Bouche munkásságát?
Mirko: Két oka is van ennek. Egyrészt amiatt, mert eleve annak a zenei irányzatnak az oszlopos tagja ez a formáció, amelyet egyébként is imádok, a kezdetek, avagy a korai 90-es évek óta. Másrészt, a La Bouche volt ennek a korszaknak talán a legpregnánsabban felépített projektje, mindenféle értelemben. A néhai Melanie Thornton hangja világszerte páratlan volt mind hangerő, mind hangszín tekintetében. Mindemellett dalaikból számomra mindig azonnal, egyértelműen kihallható volt, hogy képzett, nagy tudású zeneszerzők, producerek készítették a zenét. Ez különösen igaz a La Bouche albumok kevésbé ismert dalaira, melyek a legnehezebb zenei stílusokat, mint például a jazz, gospel, soul vették célba, és példásan megállták helyüket.

nikiahatos: Mikor kerültél velük kapcsolatba? Hogy jött a közös munka ötlete?
Mirko: 2016-ban, Sophie Cairo (szerk: a csodálatos Farkas Zsófi), a La Bouche jelenlegi énekesnője, aki évtizedes jó barátom, kollégám, rám gondolt, amikor a projektnek új zeneszerzőre, producerre lett szüksége. Eleinte az volt a feladatom, hogy zenei alapokat készítsek, illetve adjusztáljam és összeállítsam jelenlegi koncertműsorukat. Aztán elkezdtünk új dalokat ültetni és a folyamat egyik gyümölcse a Night After Night.

nikiahatos: Te miért szereted ezt a dalt?
Mirko:  Azért, mert számomra még mindig felfoghatatlan, hogy én lettem a La Bouche producere. Továbbá azért, mert Lane McCray Jr.-ral, a La Bouche eredeti rapperével és énekesével nemcsak kollegáris, de rendkívül jó baráti kapcsolatba is kerültem. Amiatt, mert hónapokig készült ez a dal, és a szülés folyamata egy rendkívüli, szavakkal nehezen kifejezhető élmény. Mindenkinek merem ajánlani, akit megmozgat az elektronikus zene, akire hatnak a komplex hangzások, akit megérint a soul, és aki egyszerre vágyik vissza a múltba, de kíváncsi a jövőre is.

Megjegyzések

Népszerűek

Anymood: "Érzelmi alapon írunk zenét"

Bencsik Tamarát sokan a 2008-as Megasztárban ismerték meg. A dögös, tehetséges lány jelenleg az Anymood duójában állja meg helyét, ahol párjával együtt (Aydan) szolgáltatja a talpalávalót.
Mi az Anymood története? Hogyan ismerkedtetek meg egymással? 
Aydan: Mindketten ismerjük a legendás hajógyári szigetet, ahol közel 10 évig voltam rezidens. Tamara pedig nem csak a hangja, de a férfimagazinokban tett pózai miatt is népszerű. Bevallom, nekem az utóbbi kapcsán ugrott be először, hogy ki is ő. Utólag tudtam meg, hogy a művésznő már régen kifigyelt magának a pult mögül, hiszen fellépései után gyakran megjelent nálunk, és mulatott a zenéimre. Aztán az egyik oldalon írt rám először, és elmondta, hogy tetszik neki, amit képviselek. Kiderült, hogy producerkedik, és 100%-ban egyezik a zenei ízlésünk. Innentől elindultak köztünk az ötletcserék, majd megszületett az első közös számunk, mely a mai napig az egyik legkedveltebb dalunk, az OVER.

Mitől más ez a formáció, mint a többi?
Aydan: Elsősorban …

Relatív lett Deego új zenéje! I Beszélgettünk

Odamondós tartalmat hozott Relatív című számával Deego. A dalt Kool Kaskoval közösen hozták össze, de a rapper nem pihen, kisebb' adagnyi zenét rejteget a Bunkerben, amelyekkel még az év során megörvendezteti közönségét.
nikiahatos: Honnan jött a Relatív ötlete? Miért pont Kasko? Deego:A dalok általában teljesen random születnek, elég sok alapzenét készítek mostanában. Amikor ezt a dalt megcsináltam, egyből írtam rá szöveget. Odamondósabb, morcosabb nóta lett, de ezeket is ugyanúgy szeretem, mint a könnyedebb, vagy éppen érzelmesebb tartalmú dalokat. Kaskoval nagyon szeretek együtt dolgozni, jól megértjük egymást, hasonló munkatempót diktálunk, ami azért is fontos nekem, mert nem kell heteket várnom egy scratchre, hanem pár napon belül meg is kapom tőle. A Deego fellépéseken is Kasko dobja alám az alapokat, megvan az összhang köztünk, jól működünk együtt.
nikiahatos: Azt mondtad sok alapzenét csináltál. Mivel készülsz még mostanság a Bunkerben? Deego:Nagyon sok új Deego dalt írta…

Fonogram 2019: Átadták a díjakat I Interjú

Az elmúlt évek legizgalmasabb Fonogram-díjátadójára került sor április 4-én este a MAHASZ, azaz a Magyar Hangfelvétel-kiadók Szövetsége szervezésében. A rangos szakmai díjjal a tavalyi év legjobb albumait és hangfelvételeit ismerték el, ezenkívül pedig különleges és páratlan színpadi produkciókat láthattunk a helyszínen és az online közvetítésben egyaránt.
A Fonogram - Magyar Zenei Díj néven immár tizenötödik életévébe lépő rangos szakmai esemény tiszteletére egy estére FonogRaM Colosseummá változott a RaM. A 18 zenei kategória díjazottjait az est két csodálatos háziasszonya, Dallos Bogi, valamint a reflektorfénybe e jeles alkalomból visszatérő Kiss Ramóna szólította színpadra.
A szűk körű, 5-5 fős bizottságokból kialakult 25 fős zsűri döntött a benevezett albumok és hangfelvételek jelöléséről, majd pedig győzelméről. A szakmai elismerések mellett idén visszatért az év hangfelvétele kategória, ezúttal a hivatalos magyar slágerlisták közreműködésével #azévslágere néven, egy rendk…