Ugrás a fő tartalomra

Az álmok valóra válnak. Magyar producer készítette a La Bouche új zenéjét. Interjú!

Mirko Milan Milosevits tökéletes példa arra, hogy a zenész is csak egy ember, és hogy az álmok bizony itt, Magyarországon is valóra válhatnak (Hála a tehetségnek, szorgalomnak, kitartásnak!). A producer a La Bouche formáció dalain nőtt fel, nemrég pedig ő készíthette el a 90-es évek egyik legnépszerűbb csapatának (1996-ban ASCAP-díjban is részesültek) legújabb dalát.
nikiahatos: Miért kedveled a La Bouche munkásságát?
Mirko: Két oka is van ennek. Egyrészt amiatt, mert eleve annak a zenei irányzatnak az oszlopos tagja ez a formáció, amelyet egyébként is imádok, a kezdetek, avagy a korai 90-es évek óta. Másrészt, a La Bouche volt ennek a korszaknak talán a legpregnánsabban felépített projektje, mindenféle értelemben. A néhai Melanie Thornton hangja világszerte páratlan volt mind hangerő, mind hangszín tekintetében. Mindemellett dalaikból számomra mindig azonnal, egyértelműen kihallható volt, hogy képzett, nagy tudású zeneszerzők, producerek készítették a zenét. Ez különösen igaz a La Bouche albumok kevésbé ismert dalaira, melyek a legnehezebb zenei stílusokat, mint például a jazz, gospel, soul vették célba, és példásan megállták helyüket.

nikiahatos: Mikor kerültél velük kapcsolatba? Hogy jött a közös munka ötlete?
Mirko: 2016-ban, Sophie Cairo (szerk: a csodálatos Farkas Zsófi), a La Bouche jelenlegi énekesnője, aki évtizedes jó barátom, kollégám, rám gondolt, amikor a projektnek új zeneszerzőre, producerre lett szüksége. Eleinte az volt a feladatom, hogy zenei alapokat készítsek, illetve adjusztáljam és összeállítsam jelenlegi koncertműsorukat. Aztán elkezdtünk új dalokat ültetni és a folyamat egyik gyümölcse a Night After Night.

nikiahatos: Te miért szereted ezt a dalt?
Mirko:  Azért, mert számomra még mindig felfoghatatlan, hogy én lettem a La Bouche producere. Továbbá azért, mert Lane McCray Jr.-ral, a La Bouche eredeti rapperével és énekesével nemcsak kollegáris, de rendkívül jó baráti kapcsolatba is kerültem. Amiatt, mert hónapokig készült ez a dal, és a szülés folyamata egy rendkívüli, szavakkal nehezen kifejezhető élmény. Mindenkinek merem ajánlani, akit megmozgat az elektronikus zene, akire hatnak a komplex hangzások, akit megérint a soul, és aki egyszerre vágyik vissza a múltba, de kíváncsi a jövőre is.

Megjegyzések

Népszerűek

Odaszúr Dér Heni új Sztorija

Itthon rap, hiphop vonalon leginkább férfi előadók bizonyítanak, a női próbálkozások gyakran iszonyatosan gyengére sikerednek, aminek az az oka, hogy sokszor nagyon nem hitelesek a hölgyek, és  mind szövegileg, mind technikailag túlságosan erőltettettek ezek az anyagok (Tisztelet a kivételnek).Dér Heni 2013-ban indította el szólókarrierjét, és sokakat meglepett, amikor a Sugarloaf zenekarból való kiválását követő első interjúiban elárulta, hogy hozzá mindig is a rap, hip-hop, r&b műfajai álltak legközelebb. Most azonban már magyar Fergieként, illetve Nicki Minajként említik a tehetséget tegnap megjelent videoklipje, a Sztori alatt. Mondjuk tett is azért, hogy elfogadják ebben a szókimondó, arcpirító irányban. Látható, érezhető, hogy nagyobb közönséghez jutottak el az elmúlt öt esztendőben a pimaszabb, pikánsabb, dögösebb dalai (Ég veled, Szemtelen), mint mélyebb, érzelmesebb lírái (Mi lett veled).
A Sztori (Szöveg: Dér Heni, Burai Krisztián. Zene: Burai Krisztián) számomra kéz a k…

Szegedtől az első saját klipig. Interjú Szélinger Annával

Szélinger Annát (CéAnne) én már csak a Hősök zenekar vokalistájaként ismertem meg tavalyelőtt, de sokan még a reggae szcénában figyeltek fel tehetségére. Az ukulele hazai nagyköveteként is számon tartott énekesnővel beszélgettünk a kezdetekről, szeretett hangszeréről, kazettájáról, a Hősökről, valamint az aktualitást jelentő első saját klipjéről is. Fotó: Kőfaragó Zsuzsi
nikiahatos:Kezdjünk egy már egészen biztosan ismerős kérdéssel. Hogy jött az életedbe a zene? Hogyan érkeztél meg te a zenei életbe? CéAnne:Énekkaros voltam, és zongoráztam is általános iskolában, bár az a tudás már eléggé elenyészett azóta. Hat éven át jártam klasszikus hangképzésre, Szegeden, ahol felnőttem. Az egész könnyűzenei pályafutásom onnan indult, hogy apukám Etiópia-szakértő. Egészen kicsi voltam, amikor bekerültem ebbe a közösségbe, például a táborként elindult a Reggae Campre, ami fesztivállá nőtte ki magát. Apukám sokat járt oda, Etiópiával és a raszta kultúrával kapcsolatos előadásokat tartott, és időköz…

Anymood: "Érzelmi alapon írunk zenét"

Bencsik Tamarát sokan a 2008-as Megasztárban ismerték meg. A dögös, tehetséges lány jelenleg az Anymood duójában állja meg helyét, ahol párjával együtt (Aydan) szolgáltatja a talpalávalót.
Mi az Anymood története? Hogyan ismerkedtetek meg egymással? 
Aydan: Mindketten ismerjük a legendás hajógyári szigetet, ahol közel 10 évig voltam rezidens. Tamara pedig nem csak a hangja, de a férfimagazinokban tett pózai miatt is népszerű. Bevallom, nekem az utóbbi kapcsán ugrott be először, hogy ki is ő. Utólag tudtam meg, hogy a művésznő már régen kifigyelt magának a pult mögül, hiszen fellépései után gyakran megjelent nálunk, és mulatott a zenéimre. Aztán az egyik oldalon írt rám először, és elmondta, hogy tetszik neki, amit képviselek. Kiderült, hogy producerkedik, és 100%-ban egyezik a zenei ízlésünk. Innentől elindultak köztünk az ötletcserék, majd megszületett az első közös számunk, mely a mai napig az egyik legkedveltebb dalunk, az OVER.

Mitől más ez a formáció, mint a többi?
Aydan: Elsősorban …