Ugrás a fő tartalomra

Tízezren ünnepelték a magyar könnyűzenét az Arénában

A Nemzeti Kulturális Alap idén ünnepli negyedszázados fennállásának évfordulóját. Az évforduló keretében valósul meg a 25 év, 25 nap, 25 esemény elnevezésű programsorozat, melynek egyik állomása volt a Könnyűzene Kollégiumának eseménye, a NagyKoncert Aréna koncertshow szeptember 27-én, csütörtök este a Papp László Budapest Sportarénában.

A NagyKoncert Aréna show keretében az elmúlt negyed évszázad kiemelkedő zenészei, alkotói vitték színpadra a legnagyobb slágereiket. Ritkaságszámba megy, hogy ennyi közreműködő lép fel egy helyen, egy este, egy élő produkció keretében. A Magyar Könnyűzene ünnepén láthatta, és hallhatta kicsi és nagy, fiatal és idősebb, milyen ereje van az élőzenének.


A koncertet a magyar jazz legkiemelkedőbb szólistáival teletűzdelt Modern Art Orchestra nyitotta Zsoldos Béla Liszt Ferenc-díjas művész erre az estére komponált darabjával. Utánuk színpadra léptek a Blahalouisiana Szűcs Krisztiánnal, a Kelemen Kabátban Péterfy Borival, a Fish! Lányi Lalával, a Cloud 9+ Varga Líviusszal, az Ivan & the Parazol Karácsony Jamesszel, a Magashegyi Underground Járai Márkkal, a Hooligans Pásztor Annával, a Supernem a Punnany Massif frontembereivel, a Margaret Island Bródy Jánossal, a Brains Caramellel, a Republic Nagy Feróval. Az Aréna szinte felrobbant, amikor a The Biebers Charlie-val közösen adta elő a Jég dupla whiskeyvel című nótát. A színpadon a húszas éveik végén járó Puskás Peti vezette banda méltó párja volt a 71 éves Horváth Charlienak. A közönség állva énekelte, tapsolta végig a produkciót. A fináléban pedig a Republic Nagy Feróval és valamennyi vendégművésszel együtt a Szállj el kismadár ikonikus dallal zárta az ünnepi programot.

Az est házigazdája Bűdi Szilárd maga is megidézte az élmúlt éveket, a zenei blokkok közti videók pedig valóban egy időutazásra vitték az Aréna közönségét.

A csütörtök esti koncertshow valóban méltó ünnepe volt az elmúlt 25 évnek. A szervezők ígéretet tettek, hogy folytatják áldozatos munkájukat, hogy a Nemzeti Kulturális Alapnak köszönhetően a magyar művészet, zene még sikeresebb lehessen, és olyan események valósulhassanak meg, amik méltán öregbitik nemzet értékeinket.

A NagyKoncert Aréna esemény a 25 éves Nemzeti Kulturális Alap támogatásával valósult meg, az EFOTT Fesztivál szervezésében.

Megjegyzések

Népszerűek

Odaszúr Dér Heni új Sztorija

Itthon rap, hiphop vonalon leginkább férfi előadók bizonyítanak, a női próbálkozások gyakran iszonyatosan gyengére sikerednek, aminek az az oka, hogy sokszor nagyon nem hitelesek a hölgyek, és  mind szövegileg, mind technikailag túlságosan erőltettettek ezek az anyagok (Tisztelet a kivételnek).Dér Heni 2013-ban indította el szólókarrierjét, és sokakat meglepett, amikor a Sugarloaf zenekarból való kiválását követő első interjúiban elárulta, hogy hozzá mindig is a rap, hip-hop, r&b műfajai álltak legközelebb. Most azonban már magyar Fergieként, illetve Nicki Minajként említik a tehetséget tegnap megjelent videoklipje, a Sztori alatt. Mondjuk tett is azért, hogy elfogadják ebben a szókimondó, arcpirító irányban. Látható, érezhető, hogy nagyobb közönséghez jutottak el az elmúlt öt esztendőben a pimaszabb, pikánsabb, dögösebb dalai (Ég veled, Szemtelen), mint mélyebb, érzelmesebb lírái (Mi lett veled).
A Sztori (Szöveg: Dér Heni, Burai Krisztián. Zene: Burai Krisztián) számomra kéz a k…

Szegedtől az első saját klipig. Interjú Szélinger Annával

Szélinger Annát (CéAnne) én már csak a Hősök zenekar vokalistájaként ismertem meg tavalyelőtt, de sokan még a reggae szcénában figyeltek fel tehetségére. Az ukulele hazai nagyköveteként is számon tartott énekesnővel beszélgettünk a kezdetekről, szeretett hangszeréről, kazettájáról, a Hősökről, valamint az aktualitást jelentő első saját klipjéről is. Fotó: Kőfaragó Zsuzsi
nikiahatos:Kezdjünk egy már egészen biztosan ismerős kérdéssel. Hogy jött az életedbe a zene? Hogyan érkeztél meg te a zenei életbe? CéAnne:Énekkaros voltam, és zongoráztam is általános iskolában, bár az a tudás már eléggé elenyészett azóta. Hat éven át jártam klasszikus hangképzésre, Szegeden, ahol felnőttem. Az egész könnyűzenei pályafutásom onnan indult, hogy apukám Etiópia-szakértő. Egészen kicsi voltam, amikor bekerültem ebbe a közösségbe, például a táborként elindult a Reggae Campre, ami fesztivállá nőtte ki magát. Apukám sokat járt oda, Etiópiával és a raszta kultúrával kapcsolatos előadásokat tartott, és időköz…

Anymood: "Érzelmi alapon írunk zenét"

Bencsik Tamarát sokan a 2008-as Megasztárban ismerték meg. A dögös, tehetséges lány jelenleg az Anymood duójában állja meg helyét, ahol párjával együtt (Aydan) szolgáltatja a talpalávalót.
Mi az Anymood története? Hogyan ismerkedtetek meg egymással? 
Aydan: Mindketten ismerjük a legendás hajógyári szigetet, ahol közel 10 évig voltam rezidens. Tamara pedig nem csak a hangja, de a férfimagazinokban tett pózai miatt is népszerű. Bevallom, nekem az utóbbi kapcsán ugrott be először, hogy ki is ő. Utólag tudtam meg, hogy a művésznő már régen kifigyelt magának a pult mögül, hiszen fellépései után gyakran megjelent nálunk, és mulatott a zenéimre. Aztán az egyik oldalon írt rám először, és elmondta, hogy tetszik neki, amit képviselek. Kiderült, hogy producerkedik, és 100%-ban egyezik a zenei ízlésünk. Innentől elindultak köztünk az ötletcserék, majd megszületett az első közös számunk, mely a mai napig az egyik legkedveltebb dalunk, az OVER.

Mitől más ez a formáció, mint a többi?
Aydan: Elsősorban …