Ugrás a fő tartalomra

A Dal 2019: Ezek a produkciók jöttek be idén

Véleményem szerint egy dal akusztikus felfogásában mutatja meg magát teljes valójában. Ezt az alábbi remek szerzemények is alátámasztják, amelyek mind eredeti hangzásukban, mind akusztik verziójukban telitalálatok számomra. 

1. DENIZ: Ide várnak vissza
DENIZtől már megszoktam, hogy minőségi, tartalmas anyagokkal rukkol elő. Amikor először meghallottam az Ide várnak visszát, egyből az a gondolatom támadt, hogy simán kiküldeném vele az Eurovízióra. Éppen ezért nagyon megörültem, amikor kiderült, hogy idén szerencsét próbál A Dal műsorában. Szeretem ebben a nótában, hogy megmutatja hazánk csodaszép részét, ugyanakkor az árnyoldalakat sem rejti el, továbbá nagyon sokat tesz hozzá Reni fantasztikus hangja is. Úgy tűnik, hogy ez a produkció most lett igazán érett, Deniznek és Reninek bizony egymásra kellett találnia a minőségi zenélés útján.
Előadók: Deniz, Orsovai Reni, Bensó Pál, Domonkos Gábor,
Kóródi Tamás, Frimmel Jakab, Bartók Máté.
2. Pápai Joci: Az én apám
Pápai Jocira még 2005-ben figyeltem fel, amikor a Megasztár második szériájában tűnt fel. Ahhoz kétség sem fért, hogy zseniális zenész hatalmas hanggal, végtelenül finom lélekkel. Az én apám pedig az a dal, ami garantáltan könnyeket csal mindazok szemébe, akik vesztették már el közeli hozzátartozójukat (akkor is, ha az konkrétan nem az édesapjuk). Nem lehet nem szeretni.
A csapat: Pápai Joci, Tóth Ádám, Farkas Izsák, Cséry Zoltán,
Molnár Mátyás, Nagy Zoltán, Baranyi Gergő, Nádor Dávid.
3. Berkes Olivér: Világítótorony
Zseniális, tiszta hangzás, elképesztő szöveg, tökéletes előadás. A dal megjelenése óta nem telt el nap, hogy ne hallgattam volna meg legalább kétszer-háromszor a Világítótornyot. Kár tovább ragozni, hallgasd az akusztikus verziót!


4. Kyra: Maradj még
Kyra tegnap léphetett Maradj még című szerzeményével A Dal színpadára. A sors azonban igencsak kibabrált vele, hiszen egy borzasztóan makacs vírus vette le a lábáról, és ez sajnos érezhető volt produkcióján is. A Maradj még akusztik verziójában azonban teljes fényében tündökölhet ez a remek anyag, ami a mai kapcsolatokra nagyon jellemző drámaiságára, féltékenységgel megmérgezett fogságára helyezte a hangsúlyt. Feró kritikáját egyáltalán nem értettem, Kyra nagyon is valós problémákról, helyzetekről mesél.
A csapat: Fedor Kyra, Kiss Enikő, Tibócz Zsófia, 
Kovács Felicián, Fehérvári Attila, Hiegl Gergő, Balázs Tibor.
5. Antal Timi, Demko Gergő: Kedves világ
Mostanság sokan próbálkoznak a népzenével, ám számomra egyetlen igazán hiteles előadó van ebben a műfajban. Antal Timi. Az énekesnő tiszta balladájával, a Kedves világgal szállt versenybe, és cseppet sem csodálkoznék, ha végül ő képviselné Magyarországot Izraelben. Remek munka!
A csapat: Antal Tímea, Demko Gergő, Kiss Enikő, Tiborcz Zsófia, 
Dudinszky Balázs, Héjja Katalin, Rentka Zsuzsanna, Szentmihályi “Michel” Gábor.
Írta: nikiahatos

Megjegyzések

Népszerűek

Odaszúr Dér Heni új Sztorija

Itthon rap, hiphop vonalon leginkább férfi előadók bizonyítanak, a női próbálkozások gyakran iszonyatosan gyengére sikerednek, aminek az az oka, hogy sokszor nagyon nem hitelesek a hölgyek, és  mind szövegileg, mind technikailag túlságosan erőltettettek ezek az anyagok (Tisztelet a kivételnek).Dér Heni 2013-ban indította el szólókarrierjét, és sokakat meglepett, amikor a Sugarloaf zenekarból való kiválását követő első interjúiban elárulta, hogy hozzá mindig is a rap, hip-hop, r&b műfajai álltak legközelebb. Most azonban már magyar Fergieként, illetve Nicki Minajként említik a tehetséget tegnap megjelent videoklipje, a Sztori alatt. Mondjuk tett is azért, hogy elfogadják ebben a szókimondó, arcpirító irányban. Látható, érezhető, hogy nagyobb közönséghez jutottak el az elmúlt öt esztendőben a pimaszabb, pikánsabb, dögösebb dalai (Ég veled, Szemtelen), mint mélyebb, érzelmesebb lírái (Mi lett veled).
A Sztori (Szöveg: Dér Heni, Burai Krisztián. Zene: Burai Krisztián) számomra kéz a k…

Szegedtől az első saját klipig. Interjú Szélinger Annával

Szélinger Annát (CéAnne) én már csak a Hősök zenekar vokalistájaként ismertem meg tavalyelőtt, de sokan még a reggae szcénában figyeltek fel tehetségére. Az ukulele hazai nagyköveteként is számon tartott énekesnővel beszélgettünk a kezdetekről, szeretett hangszeréről, kazettájáról, a Hősökről, valamint az aktualitást jelentő első saját klipjéről is. Fotó: Kőfaragó Zsuzsi
nikiahatos:Kezdjünk egy már egészen biztosan ismerős kérdéssel. Hogy jött az életedbe a zene? Hogyan érkeztél meg te a zenei életbe? CéAnne:Énekkaros voltam, és zongoráztam is általános iskolában, bár az a tudás már eléggé elenyészett azóta. Hat éven át jártam klasszikus hangképzésre, Szegeden, ahol felnőttem. Az egész könnyűzenei pályafutásom onnan indult, hogy apukám Etiópia-szakértő. Egészen kicsi voltam, amikor bekerültem ebbe a közösségbe, például a táborként elindult a Reggae Campre, ami fesztivállá nőtte ki magát. Apukám sokat járt oda, Etiópiával és a raszta kultúrával kapcsolatos előadásokat tartott, és időköz…

Anymood: "Érzelmi alapon írunk zenét"

Bencsik Tamarát sokan a 2008-as Megasztárban ismerték meg. A dögös, tehetséges lány jelenleg az Anymood duójában állja meg helyét, ahol párjával együtt (Aydan) szolgáltatja a talpalávalót.
Mi az Anymood története? Hogyan ismerkedtetek meg egymással? 
Aydan: Mindketten ismerjük a legendás hajógyári szigetet, ahol közel 10 évig voltam rezidens. Tamara pedig nem csak a hangja, de a férfimagazinokban tett pózai miatt is népszerű. Bevallom, nekem az utóbbi kapcsán ugrott be először, hogy ki is ő. Utólag tudtam meg, hogy a művésznő már régen kifigyelt magának a pult mögül, hiszen fellépései után gyakran megjelent nálunk, és mulatott a zenéimre. Aztán az egyik oldalon írt rám először, és elmondta, hogy tetszik neki, amit képviselek. Kiderült, hogy producerkedik, és 100%-ban egyezik a zenei ízlésünk. Innentől elindultak köztünk az ötletcserék, majd megszületett az első közös számunk, mely a mai napig az egyik legkedveltebb dalunk, az OVER.

Mitől más ez a formáció, mint a többi?
Aydan: Elsősorban …