Ugrás a fő tartalomra

IL DIVO - Tour 2020: Tűz, szenvedély, érzékiség, és négy angyali hang

30 millió eladott album, 160 arany-, és platina-díj 33 országban. Nem rossz teljesítmény egy olyan csapattól, akik a megalakulásuk után azért aggódtak, hogy a nagyközönség nem feltétlenül igényli majd az egyedi zenei stílusukat…

Az IL DIVO pályafutása során már sokszor bebizonyította, hogy a zenének óriási hatalma van, legyen az pop-, klasszikus-, vagy egyházi, és ebben nagy szerepe van a karakteres hangoknak, amelyből a formáció négyet is magáénak tudhat. A csapat - különféle műfajú dalokban - kiállt az operakeverék mellett, így vált a klasszikus zene keresztmetszeteinek ikonjává.

Urs Buhlert, Sebastien Izambardot, Carlos Marint és David Millert először Simon Cowell, angol televíziós producer hozta össze 2003-ban. Akkor még senki sem gondolta (kivéve talán Cowellt), hogy ekkora sikere lesz ennek a csapatnak.
"Ez meg sem fordult a fejemben. Azt hittem, készítünk egy lemezt, majd visszamegyek az operába vagy a zenés színházba” – emlékszik vissza Carlos Marin. Tizenkét évvel és négy világturnéval később Marin örömmel vallja be, hogy tévedett. "Megállsz, és azt mondod: Wow! Királyi előkelőségeknek és elnököknek énekeltünk. Obama, Bush, és még Gorbacsov is eljött találkozni velünk. Amikor a Madison Square Garden-ben Barbara Streisand-dal léptünk fel, a szünetben kopogtak az ajtón és ott állt Hilary Clinton, majd kedvesen azt mondta: ’Hello, nagy rajongótok vagyok, készíthetünk egy közös fotót?’ De itt nem volt vége, mert megérkezett Bill Clinton és közölte: ’Szaxofonozok, csinálhatnánk egy közös produkciót!’. Hihetetlen élményekben volt részünk. Néha úgy érzem, mintha egy filmet néznék, mert nem igazán hiszem el, hogy ez velem megtörtént.”

Az IL DIVO kezdetben négy különböző nemzetiségű, kiemelkedő tehetségű, de különböző zenei hátterű énekesből állt. Az amerikai tenor, David, konzervatóriumi képzettségű operaénekes volt, akinek teljesítményét Baz Luhrman La Boheme-jében a Broadway-n is pozitív kritikával illették. Carlos tehetségét még gyerekkórusban felfedezték, Kis Carusónak becézték, majd következett a fesztiválszínpad és az opera-karrier. Urs, a svájci tenor, hegedűn, klarinéton, zongorán, gitáron és dobon játszott, klasszikus utat választott, holott még egy heavy metál zenekarban is énekelt tizenévesen. Sebastien tehetséges énekes-dalszerző volt, akinek Si Tu Savais kislemeze a francia listákon az első helyet is megcsípte.

Kezdetben csak a zene iránti szenvedély volt közös bennük közös, de a kíváncsiság, hogy mi sülhet ki a produkciójukból, hajtotta őket. Ám az őket is meglepte, hogy, amikor együtt énekeltek, valami rendkívüli történt, amit a közönség reakciója mutatott meg a legjobban.

Első albumuk, az IL DIVO (2004), több mint egymillió példányban kelt el az Egyesült Királyságban az első hat hét alatt, és összesen 12 országban vette át a vezetést a slágerlistákon, ami előrevetítette, hogy ez a kvartett nem a zenei ipar hype-ja.

A klasszikus-, és a popzene, a többnyelvűség, a crescendo és az opera ötvözete nagyon sikeres slágereket hozott, és a csapat nem ijedt meg azoktól az előítéletektől, amelyek szerint az ilyen stílus nem feltétlenül eladható. Szerencsére, mert megtalálták azt a lemezvásárló közönséget, akik nem eléggé kifinomultak az operához, de kedvelik a klasszikusokat, akik befogadták a három tenort és Andrea Bocellit; nos, ezek a rajongók örömmel üdvözölték a mélységeket, a textúrákat és az izgalmas érzékiséget, amit a négy nagyon különböző hangú IL DIVO együtt létrehozott. De a rajongás a lemezvásárlásnál nem állt meg. Amikor a kvartett megjelent a színpadon, álló ováció kísérte a dalaikat és virágözön repült feléjük. A platina debütálása után a következő albumok - Ancora (2005), Siempre (2006), The Promise (2008) és Wicked Game (2011), a virtuozitás és a tömegcsábítás győztes kombinációjára épültek. A 2013-as felvételük, a Musical Affair, a Broadway és a West End klasszikusainak ünneplésévé vált.

Megjegyzések

Népszerűek

Ezzel a dallal szeretne erőt adni neked Schwartz Dávid

Új videót töltött fel a YouTube-ra Schwartz Dávid. A videó új, a dal viszont immáron 8 éves, üzenete ennek ellenére nagyon aktuális. Dávid nem csak előadója az Élj bárhol-nak, hiszen a szöveget ő jegyzi, a zenét pedig Szabó Péterrel közösen alkotta meg. 
"Bár ez a dal 2012-ben készült, most nagyon aktuálisnak érzem, mert az üzenete 8 év után vált nagyon fontossá. Ez a dal az akkori Eurovízióra készült, de azóta sem figyeltek fel rám a műsor készítői. Ez mára már egyáltalán nem számít, hiszen az értékek közvetítésénél semmi sem fontosabb. Hitet, erőt energiát szeretnék adni az embereknek." - mesélte az énekes.
Dávid! Szerencsére, akadnak, akik figyelnek rád!
Dávidot kíséri: SoundCircus Zenekar szerző: nikiahatos

Így lett Pofátlanul Boldog Singh Viki. / Beszélgettünk az új dalról és a klipről

Ki az a Singh Viki számomra? Egy IGAZI díva, aki stílusában tökéletesen ötvözi a cukiságot és a romantikát, emellett kifinomultságot és tisztaságot sugároz. Nem mellékesen az egyik legjobban éneklő női előadó hazánkban. Olyannyira, hogy a 2014-es Rising Star győztes címét neki adtam volna, de a két évvel későbbi Eurovízióra is őt küldtem volna ki a (Valla Attila szövegű) Katonákkal. Ennyit a múltról, jöjjön a jelen.

Viki ugyanis ma új dallal örvendeztette meg közönségét, amiben arról mesél, hogy miként lett ő Pofátlanul Boldog. Ebben az anyagban több stílus keveredik ízlésesen, egy falatnyi hiphop, egy falatnyi népdal, egy falatnyi minőségi pop. A modern hangzású dal érdekessége, hogy ez az első olyan munka, amelynek szövegét, zenéjét, hangszerelését, produceri munkáját Viki álmodta meg és készítette el. Hegedű fronton  a zseniális Farkas Izsák, masterként pedig a szintén fantasztikus Vígh Arnold tette hozzá a szükséges pluszt. Őszinte, hiteles, mesteri munkára számíthattok.
nikiahatos…

A saját magához vezető utat tárja fel Audiopoeta

Akárcsak jó néhány előadó, Audiopoeta is gondoskodik arról, hogy picit tartalmasabban telhessen el a karantén időszaka. Az időről-időre cinikus hangvétellel dolgozó, társadalmi problémákkal (is) foglalkozó előadó Hazaút című számához igen érdekes, okos, metaforikus klipet is készített. Erről a friss anyagról beszélgettünk egy picit.
nikiahatos: A videó rendezője is te voltál. A kötél vonulat és a klip végkifejlete nagyon tetszik, honnan jött az alapötlet? Mennyi időt vett igénybe a forgatás? audipoeta: A klipjeim kilencven százalékának én vagyok a rendezője, vágója és forgatókönyvírója. Ez azért van, mert a mondanivalóm részét képezi a szöveg tartalmán kívül a képi világ tartalma is. Mindig egyre többet és többet akarok mondani, adni, és ha úgy érzem, hogy ez a szövegből nem jött át eléggé, akkor a képi világgal próbálom meg kiegészíteni. Ez esetben a kötél az 'erő ami haza húz', a kötél a 'köldökzsinór', ami az eredeti értékeimhez köt. Ez a szám alapvetően metaforizál …