MÖRCSFESZTIVÁL 2021: zenei kuponhétvégét szervez a ProArt

Több mint 50 hazai zenekar és előadóművész csatlakozott a ProArt - Szövetség a Szerzői Jogokért által útnak indított MÖRCSFESZTIVÁL nevű új kezdeményezéshez: 2021. november 20-21-én egy összehangolt zenei kuponhétvége keretén belül a zenerajongók kedvezményesen vásárolhatják meg kedvenc előadójuk ajándéktárgyait - akár már karácsonyi ajándékként.

A ProArt a "Fair Play a zenéért" tudatossági kampánya részeként összegyűjtötte a hazai merchpiac szereplőit. Egy közös online felület formájában a rajongók elé tárják a magyar zenekarok, előadóművészek ajándéktárgyainak kínálatát: zenekari póló, pulóver, bögre, vászontáska, tolltartó, kitűző, kulacs, tornazsák... Ezek összefoglaló neve az angol merchandising (kereskedelem, értékesítés) szóból rövidült merch, amelyet magyarul gyakran - fonetikusan - mörcsként emlegetnek.

A MÖRCSFESZTIVÁL első alkalommal többek között olyan hazai előadók ruházati és ajándéktárgyait segít népszerűsíteni, mint a Tankcsapda, a Margaret Island, a Carson Coma, a Honeybeast, a Leander Kills, a Mudfield, ByeAlex és a Slepp vagy épp az Animal Cannibals. A teljes lista - kuponokkal és kedvezményes ajánlatokkal - november 20-21-én, szombat-vasárnap a www.fairplayhungary.hu oldalon érhető el.

Az évről évre növekvő digitális zenei piac (2020-ban 4,1 milliárd Ft), a stagnáló vagy csökkenő fizikai hanghordozó-értékesítés (2020-ban 1,3 milliárd Ft), ezen belül a vinyl ismételt térnyerése (2020-ban 517 millió Ft) közben a COVID-járvány mutatott rá igazán a mörcs fontosságára. A rajongók a zenekari logóval, fotóval, dalcímmel vagy dalszöveggel ellátott termékek megvásárlásával a koncertmentes vagy kevésbé aktív időszakokban is közvetlenül tudják támogatni, elismerni a zenei produkciók munkáját, fennmaradását - miközben a közönség különleges és hasznos termékekhez jut.

"A mörcs termékek értékesítése leggyakrabban a koncertekre, turnékra, illetve az önálló webshopokra korlátozódik. A MÖRCSFESZTIVÁL nevű hagyományteremtő kezdeményezéssel egy szélesebb körű online piactér megnyitása a célunk, amely segít - az ünnepi időszak előtt - az eddig kevésbé elkötelezett rajongóknak, hogy rátaláljanak kedvencük egyedi relikviáira" - mondta dr. Horváth Péter, a ProArt - Szövetség a Szerzői Jogokért igazgatója.


forrás: lightmedia news

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

MTV EMA 2021: Világsztárokkal ünnepelhet Magyarország 2 000 leglelkesebb rajongója

MTV EMA 2021: Azahriah és DJ Joel Corry is fellép az MTV World Stage-en

MTV EMA 2021: Több, mint 500 jegy fogyott a Jegykiosztó első napján